iPhone 9 blir försenad upp till 6 månader 😖

(99mac-tips) @Marcus_Attefors @Thor

1 gillning

Skulle ta den artikeln med en skopa salt…:man_shrugging:

i teknikvärlden är det olika rykten hela tiden men den här känns trolig just nu.
Kanske inte sex månader men skulle nog säga 3 månader så har jag mött ryktet halvvägs. :grin:

Ja med hur Apple har agerat senaste åren så är det ingen som med gott minne önskar att de skyndar ut en produkt före den är klar

Skiter i att 9an ska komma i tid - bara inte 12 an blir försenad :relaxed:

3 gillningar

Tråkigt ju, men förståeligt då Apple är väldigt beroende av Kina

Verkar som 12an kan bli försenad 2 månader.
Men nu är väl kina nästan igång som vanligt eller?

Även Samsung har ju fått stanna fabriken som tillverkar z flip

Ja men den är ju en smal produkt så efterfrågan är ju inte i närheten av 11orna
Dessutom är frågan hur utvecklingen av Note 20 påverkas i förlängningen. De flesta Samsung tillverkas i Vietnam och Indien. Samsung har stängt alla fabriker i Kina

Nej självklart är det så.
Apple behöver ju 50-70 miljoner ex av iPhone 12-serien under 2020.
Samsung har väl fabriker här och där som gör olika modeller och serier.

Jag väntar tills det kommer en Ericsson Retro, då hugger jag som en kobra. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Helt korrekt
Samsung storsäljare är ju A10
Apple behöver ofantliga mängder av få modeller medan Samsung har mindre mängd på många modeller

item_869248_abc10b5a66

2 gillningar

Jag väntar fortfarande på den här iPhonen som Fox News lovade skulle komma för 8 år sen :sweat_smile:
(Dom visar funktionerna efter 42 s)

1 gillning

Vet faktiskt inte hur de står till , men ja kan inte tänka mig att alla fabriker får för fullt ”än” :man_shrugging:t2:

Ja man kan ju börja undra hur de går med ”all” elektronik inte bara Apple / alla årets modeller som ska komma … :thinking:

Flesta har redan kommit. :stuck_out_tongue:

Jo men ja tänker lite mer som elbilar , tv apparater , mm mfl , allt har ju lixom stoppats upp o frågan e när de får på för fullt , tråkigt o beställa en ny elbil som ”skulle” komma kanske nu i maj men levereras i Jan 2021 …

Tråkigaste är nog hur det hela påverkar ekonomin. :smiley:

1 gillning