iPhone 5S, SE och iPhone 6 ryktas inte få iOS 13

Från sajten:
iPhone 5S, SE och iPhone 6 ryktas inte få iOS 13 | Teknikveckan




WWDC går av stapeln om ungefär en månad och då kommer Apple att visa upp nya versioner av macOS, iOS, watchOS och tvOS.

En sak som Apple alltid har varit duktiga på är att låta äldre enheter ta del av nya uppdateringar under en längre tid men nu ryktas resan vara slut för vissa enheter. Det är den franska iPhone-bloggen ”iPhonesoft” som påstår sig ha insyn i vilka enheter som inte kommer kunna installera iOS 13.

Närmare bestämt rör det sig om iPhone 5S, iPhone SE, iPhone 6 och iPhone 6 Plus som ser ut att få stanna på iOS 12. Om detta stämmer återstår dock att se, men det skulle inte vara helt förvånande då hårdvaran i dessa enheter börjar bli gammal.

Vill ni läsa om alla rykten kring vad iOS 13 kommer att innehålla kan ni klicka er vidare här.

Via 9To5Mac

:weary: men så e de ju de vet vi …

I så fall kan Apple dra åt helvete med sina djävla Iphone. Trots att jag har två… (SE & 5s). :joy:

1 gillning

SE är väl motsvarande 6S på ”insidan” så undrar varför inte den skulle få om 6 får.

Det ryktas att det beror på den lilla skärmstorleken som de inte längre orkar supporta.

Ajdå. Slag i magen på alla som hoppas på en uppdaterad SE.

1 gillning

6s minst ett år till då

Stackars Apple, jag förstår att det måste vara tungt.

Och ändå kör dom ju i nuläget en nyare OS-version än de flesta av förra årets Android-flaggskepp :joy:

1 gillning

Just nu är det inga problem, men det blir. Till hösten. Om ryktet nu stämmer.

Det här är ju precis som det brukar. iPhone 6 släpptes för 5 år sedan. När det kommer till att supporta gamla enheter är ju Apple i en klass för sig. Nämn någon annan tillverkare som gör detta.

2 gillningar

Skillnaden som jag ser det mot tidigare år är att SE också ryktas ryka, den har ju till skillnad mot sexan 2 GB RAM och lite piggare processor och mer eller mindre samma insida som 6S. Det är ju det där att det kanske är svårt att optimera ett modernt OS på en 4”-skärm.

1 gillning

Jag tror fortfarande på att alla enheter med A8 eller nyare kommer få iOS 13. Apple går sällan eller aldrig efter RAM minnet utan efter processorn och A8:an har mycket bättre Metal score än A7 så den får nog vara kvar ett år till. Alltså tror jag att 5S ryker men inte SE, inte 6:an.

1 gillning

För inte så länge sedan läste jag att äldre telefoner skulle bli ännu snabbare i ios13 på samma sätt som de blev snabbare med ios12. Så då lät det ju som att äldre telefoner åter igen skulle få uppdateringar och bli lite piggare.

Nån/ några går väl ”alltid” i graven …

1 gillning

Exakt, inget konstigt alls… gamla lurar… :man_shrugging:t2:

2 gillningar

Precis

1 gillning

Fast min SE (32 GB) släpptes i mars 2017 och tillverkades i januari 2018. Inte så gammalt ändå.

Insidan är ju dock lika gammal som originalet =)

Inte lagringen! :joy: