iPhone 17 Pro kan komma med trådlös omvänd laddning

Från sajten:
image

Wireless reverse charging, eller trådlös omvänd laddning, är en praktisk funktion som gör att du trådlöst kan ladda exempelvis dina AirPods genom att placera dem på baksidan av din telefon.

Det kan vara frustrerande att ha fullt batteri i sin iPhone medans ens hörlurar är helt slut och detta händer oftast när man vill ha sina hörlurar som mest. Det senaste ryktet kring iPhone 17 Pro är att den kan komma att utrustas med wireless reverse charging – en funktion som funnits i flera Android-telefoner i flera år. Det är helt klart en smidig funktion, och enligt ryktet ska det vara möjligt att ladda en annan enhet trådlöst med upp till 7,5 watt.

Ett annat laddningsrelaterat rykte som cirkulerar är att hela iPhone 17-serien kommer att få stöd för laddning på upp till 35 watt – samma hastighet som iPhone 16-serien. De som hoppats på snabbare laddning via kabel kan därmed bli besvikna.

Via 9To5Mac

laddade faktiskt mina airpods pro häromveckan med sladd från iphone funka bra , men trådlöst o även kunna lägga till o ladda klockan om man skulle behöva de vore inga fel

1 gillning

Det där är en funktion jag saknar på 16 PM. Kommer den till 17 PRO så byter jag dirr.

2 gillningar

Mycket användbart. Speciellt när man är på resande fot. Till och med jag håller tummarna :blush:

1 gillning

Ja det är ju inte alltid man har med sig en sladd på stan så hade varit perfa!

1 gillning

Har nog aldrig hänt att batteriet i AirPodsen har tagit slut. Det är ju alltid telefonen som dräneras först är min uppfattning. Beror väl på användarmönster såklart men nyttan med omvänd laddning måste ju vara begränsad med tanke på att kapaciteten i telefonens batteri eg inte är så stort…

Har inte Samsung haft denna funktion i 5 år?

Jag tar aldrig med mig laddare till klockan längre på resor. Laddar mobilen och klockan samtidigt med kabel. Funkar utmärkt. Någon gång har jag stödladdat hörlurarna men det är mer sällan

För klockan känns det som en bra funktion, i övrigt knappast speciellt nödvändigt men varför inte när tekniken finns.

Det är ju lurarna man glömmer bort att ladda för att de behöver laddas så sällan. Tråkigt om man åker hemifrån och har glömt att ladda lurarna, utmärkt då att kunna stödladda dem.

1 gillning

Det är väl nästan bara Apple som inte har den funktionen

Då lyssnar du för lite :joy:
Hade nästan hellre sett omvänd laddning på airopds-etuiet så att man skulle kunna nödladda telefonen om det skulle skita sig riktigt och man hamnar i ett läge där telefonen är död och man behöver ladda lite för att kunna ringa/smsa.