iPhone 16 Pro och Pro Max – större och bättre på alla sätt

Japp!

Inte märkt någon större förbättring jämfört med förra året faktiskt

Behövs ens porträttläget nu för tiden? Tycker det blir ett naturligt djup när man fotar något i förgrunden med typ 13 pro och framåt.

1 gillning

Jag använder det flitigt faktiskt =)

1 gillning

Använder det aldrig.

Älskar den gången i en kompis visade sonen flygandes i en gunga, då snören blev bort blurrade….

– Kolla vilket fint kort!
– ”Arja Snickaren” (som man är inom design o media…) ja, men han flyger ju :joy::hugs::face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Bättre att fixa i tex on1 efteråt

Tillägg: Kanske Ai kommer göra det bättre framöver :hugs:

2 gillningar

Också sett det, bland annat. Tänkte om det blivit bättre med med den djupkameran som sitter bredvid med. :slightly_smiling_face:

1 gillning

mm ska bli kul att prova när 16 kommer, var lite sen på bollen så nu är det väl superkö.

Fördelen är att man nu kan justera "skärpedjupet" eller stänga av i efterhand om det inte blir bra.

1 gillning

Nice! Nog aldrig tänkt på :heart_eyes:

Såg att man även kan lägga på mer bokeh :star_struck:

Verkar även fungera på t.ex. en kaffekopp. tror det var för ansikten.

Nu blev det ju riktigt användbart.

Angående leveranstider för de olika 16 modellerna verkar det skilja väldigt mycket om man läser på de som har beställt en i Swedroid forumet. I princip lika struligt som för Google Pixel 9 serien.
Lite förvånande eftersom Apple brukar vara mästare på logistik.

Om det fallerar i fabrikerna eller om det är själva leveranserna som strular kan man undra?

1 gillning

Det är inte helt ovanligt, även om du skrev något helt annat häromveckan att Apple är experter på detta. Har för mig att det var 14-serien så fick vissa vänta ända till december för leverans.

Min bild är att beställer du ganska nära release och 4-6 veckor framåt är det ofta ganska lång leveranstid. Är du snabb på’t eller väntar ett par månader är det kvickare än kvickt.

3 gillningar

Går man in på Apple Store så är det leverans direkt för vanliga 16 och 2-3 veckor för 16 Pro modellerna.
Sedan är det ju en hel annan historia om man beställt genom operatörerna eller andra återförsäljare.

1 gillning

Ja såg att denna beräknas komma in i lager 21 oktober:

Är väl snabbast via Apple själva. Men ovanligt att det spretar så pass mycket.

Inte alls ovanligt. Samma varje år.

1 gillning

Kanske det. Men Apple’s egen butik verkar inte snabbare stod leverans från 17 till 24 oktober på motsvarande modell.

Tänke mer på Apple eventet då de sa att man kan förboka ett visst datum och sen skulle de levereras efter en vecka.

Antingen köper man vid release eller så väntar man till jul, sen gammalt. :joy:

1 gillning

Det verkar vara ett svagt säljtryck så man tycker att leveranserna borde ha gått snabbare av den anledningen:

Men finns väl många faktorer. Hade nästan tänkt att avboka min Pixel 9 Pro för en motsvarande iPhone. Men i och med att väntetiden verkar bli lika lång för bägge så avstod jag. :wink:

Apple har börjat skeppa produktern istället för flyg. Det är säkert en faktor nu i början innan behovet balanserats.

1 gillning

Så är det nog. Kan tänka mig om de tar en omväg via Afrika istället för Suezkanalen så påverkar det också.