iPhone 14 spelar bara iTunesmusik

Fick nya IPhone 14 extra idag och uppdaterade den från säkerhetskopian från min förra iPhone. Nu spelar iTunes bara musik jag tidare köpt genom Apples i Tunes, inte den musik jag lagt in i bilioteket från andra digitala källor i de vanliga formaten. Nu meddelar spelaren "Den här låten är inte tillgänglig i ditt land eller din region" - det gäller all musik som inte är köpt genom Apple! Hur fixa det?

Fattar inte 100% på vad du menar, men några försök till hjälp:

  • Har du loggat in med samma Apple ID?
  • Har du ett Apple Music-abonnemang?
  • Ser du dina gamla spellistor öht?
  • Har du en Mac där du kan se din gamla musik?
  • Har du kvar den gamla telefonen, ligger musiken kvar där?

Det låter som att du bara har haft musiken lokalt på den gamla telefonen, men också som att du har köpt musik med ett gammalt Apple ID som du inte använder nu, men det är som sagt lite oklart. :slight_smile:

• har loggat in med mitt apple id
• har inget apple music abonnemang
• jag ser alla spellistor, men alla låtar (som inte är köpta genom apple) är nedtonade/grå. De jag köpt genom apple kan jag spela.
• jag ser all musik och spellistor på min stationära mac och kan spela dem där.
• den gamla telefonen har jag skickat in som utbytestelefon och kan inte kolla den.
Har aldig varit ngt problem tidigare.

Har du iTunes Match? Tror man måste ha det för att få över musiken via nätet till nya telefonen.
Annars måste du nog koppla in nya telefonen i datorn och för över musiken via kabel.

bara synka om den helt enkelt?

iTunes Match var så länge sen så jag tänkte inte ens att den fanns kvar. Men det låter som boven i dramat. Märkligt att det har fungerat innan dock... :thinking:

Funderar också på hur TS har aktiverat nya telefoner tidigare? Nuförtiden lägger man ju telefonerna bredvid varandra, och allt kopieras över. Kör man från en iCloud säkerhetskopia kanske inte allt kommer över tänker jag?

Här är också lite mer kött på benen: