iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Har du någon bra deal på iPhone 14 PM 256 med Tele2 eller Telia?

Antar det är privat?
Kan kolla när jag är på kontoret imorgon. :ok_hand:

Yes, privat :+1:

Det där sög rätt hårt.. men jag tog mig fram till Oskarshamn ändå, satan så kass man (jag) är utan tekniken :joy:

1 gillning

Ja, dumt att installera beta om man litar på tekniken för att ta sig genom Smålands skogar. Men gôtt att du redde ut det :+1::grinning:

1 gillning

Även rapporter att vissa upplevt frysningar när de fört över info från tidigare iphone via iCloud eller Snabbstart. Löses genom en omstart enligt ett Apple-memo Macrumors snappat upp.

Men undrar om det inte helt enkelt handlar om att 16.0.1-uppdateringen inte körts först. Första batchen iPhone 14 levereras ju med en tidigare build av iOS 16 än releaseversionen, som 9to5mac rapporterat om. .

1 gillning

Utöver GPS så funkar inte Hitta-appen alls för mig på 16.1. Öppnar jag den så måste jag köra en hård omstart..

2 gillningar

Den letar efter GPS antennen. :joy::joy::joy:

Haha, det skulle ju faktiskt kunna hänga ihop på nåt sätt. Tänkte jag inte på :joy:

4 gillningar

:grimacing:

Känns som att de har lagt alldeles för mycket tid på ön.. och jag älskar det! Men hur kan ö-designen och batteriprocenten vara designat av samma företag, HUR?

5 gillningar
3 gillningar

Prata om att någon fått feeling på Apple. Tänk en ung tjej eller kille som får en konstig ö på sitt skrivbord. Personen går loss och känner inga gränser. chefen är smart eller har inte tid att riktigt hålla ordning på tjommen(är det könsneutralt?:sunglasses:) och helt plötsligt har vi världen coolaste ö i våra telefoner, Dynamic Island..:clap::ok_hand::grin:

1 gillning

Tänker att de måste ha tagit ett beslut om att Dynamic Island ska finnas kvar i flera år framöver. De lägger knappast så mycket tid på något som försvinner redan om ett år.

2 gillningar

De har sannolikt ganska bra koll på när det kan vara möjligt att gömma en kamera och övriga ljuskänsliga sensorer bakom en skärm och samtidigt visa information på skärmen.

Jag kan inte området men det låter svårt :slight_smile:

1 gillning

Sensorer för Face ID, hamnar säkert bakom skärmen snart. Selfie-kameran hänger nog kvar i minst 5-6 år till. Därav kommer DI vara relevant även om det fysiska hålet minskar i storlek.

1 gillning

Alltid kört svart eller space grey men kände att jag behövde leva lite för en gångs skull :smile: Så blev en guld denna gången. Kör alltid med skal och tyckte kombon blev väldigt fin med Apples bruna läderskal :brown_heart:

Ser framförallt fram emot att testa kamera, AOD och öjn :smiley:

12 gillningar

Från sajten:


Kameran på iPhone 14 Pro-modellerna skakar och låter i appar som Snapchat och TikTok.

Tredjepartsutvecklare ser ut att ha varit dåligt förberedda inför nya kamerasystemet i iPhone 14 Pro och 14 Pro Max. Den senaste generationens OIS med sensorförskjutning börjar jobba för fullt när man öppnar upp kameran i vissa appar.

So uh, we’re having some issues with the 14 Pro Max camera pic.twitter.com/7HH1wLFjdF

— Luke Miani (@LukeMiani) September 16, 2022

Vissa har upplevt det när de startat kameran i appar som Snapchat, Instagram och TikTok. Vi rekommenderar er som upplever detta att undvika att starta kameran i dessa appar tills dess att en uppdatering finns tillgänglig som åtgärdar problemet.

Via: 9to5mac

Lika märkligt att Apple inte testat kameran med de vanligaste foto-apparna.

Min 14 PM verkar funka med Instagram iaf.

1 gillning