iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Ett väldigt tidigt utkast. Mycket som ska fixas med UI men så ni får någonting mina hungriga bubblare.

14 gillningar

Kärlek. Mer än dagens release🤔

1 gillning

Ser redan en allvarlig bugg. Hur hamnade jag i Swedish match tråden?

1 gillning

En del utvecklare är snabba på bollen och göra lite roliga grejer. Som Reddit appen Apollo.
En liten Pixel Pal ovanför ön som går omkring där. :joy:



3 gillningar

Vi pratade ju korv där..:sweat_smile:

1 gillning

Bara det uttalandet kan ju leda till diskussion. :joy::joy:

1 gillning

Jag kommer på mig att stirra på telefonen och funderar på om den är vaken eller om det bara är AOD som är aktivt

Jag har inte bestämt för om jag gillar det eller inte ännu :slight_smile:

2 gillningar

Ni som har dessa nya och fantastiska maskiner, kan ni ta en bild på era AOD?

Ja. Det är väldigt ovant och känns som skärmen är på hela tiden. Lite stressande och informationen på skärmen just nu ger mig inget mervärde.
Testade igår med dottern angående att den släcks om man går ifrån med en Watch på sig och det funkar klockrent.

1 gillning


5 gillningar

Tog denna igår. Är på promenad så kan inte visa en jämförelsebild

Edit: Jämförelse

Jag börjar dock se vissa fördelar med AOD. Jag får en visuell påminnelse om att jag har olästa notiser. Och då menar jag inte den där "ny påminnelse" som slår till när jag kommer hem och som jag aldrig gör något åt :slight_smile:

7 gillningar

Snygg setup! :ok_hand:

Har också börjat se potentialen med notiser på AOD men har ännu inte riktigt fattat. Jag har också en sådan fast påminnelse som inte går att påverka med notisinställningarna (vad jag vet) och den ligger alltid på låsskärmen och alltid ovanför notiscenter. Hur gör man för att lägga till en sådan notis? (Skulle vilja ha exempelvis nyheter från Omni där.)

I mitt fall så är det helt enkelt en vanlig påminnelse som triggas varje gång jag kommer hem :slight_smile:

1 gillning

Dynamic Island verkar ju riktigt bra, vad säger ni som har testat?

1 gillning

Den är väldigt trevlig och animationerna flyter på fantastiskt. Och många lyssningsappar funkar redan från start.
Sedan är det en del appar som måste anpassas för att den sitter lite längre ner än notchen.

1 gillning

Blev med AOD lite förtjust i att köra dynamiska vädret som bild både på lås- och hemskärm, i alla fall idag när solen skiner. :sunny:

Edit: Intressant iakttagelse är att när man tar skärmdump på låsskärmen kommer dynamiska ön med, men när man tar skärmdump på hemskärmen kommer bildbakgrunden med i.s.f. dynamiska ön.

3 gillningar

Älskar den!

1 gillning

Då är man med :smile::sunglasses:

16 gillningar

För er som eventuellt kör beta på era 14 pro, varning för 16.1

1 gillning

Nu kör man ingen beta igen förrän i juni.

5 gillningar