iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Mitt displayskydd gick sönder i helgen , bra tajmat med nya modellerna :sweat_smile:
Ne , inte helt säker på att det blir en 14 utan jag lägger hellre pengar på en klocka :slight_smile:

Vi håller oss borta ifrån dom!

Lite som jag brukar tänka. :joy::joy:

Humor på hög nivå. :joy::joy:

1 gillning

japp !! så länge de går 🫣

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Från sajten:
image

Tidigare i veckan rapporterade vi om att A16 Bionic var marginellt bättre än A15 Bionic men det här kan ha varit helt fel.

De första resultatet som dök upp på Geekbench visade ganska tunna förbättringar för Apples senaste chip. Men nu har det kommit in ännu ett resultat till Geekbench där det istället visar en ganska rejäl ökning mot fjolårets A15 Bionic.

Resultatet på det senaste testet visar att A16 Bionic fick poängen 1887 i singelkärnig prestanda och 5455 i flerkärnig prestanda. Det är en ökning med ungefär 17 procent i flerkärnig prestanda jämfört med fjolårets A15 Bionic. Det chipet som sitter i iPhone 14 och iPhone 14 Plus.

Ett scenario är att det tidigare testet körts när iPhone 14 Pro haft batterisparläge på eller bara någon bugg. Med det sagt så lämnar vi den frågan tills dess att vi vet säkert vilket resultat som stämmer för A16 Bionic.

Via: Macrumors

För första gången på 12 år beställde jag ingen iPhone i år på förlanseringsdagen i tron om att min 13 pro räcker gott. Vem jag försökte lura är oklart, men sen på bollen beställde jag från Telia idag (apple visade oktoberdatum) och SMS:et som kom sa att förväntad leveransdatum är ändå på fredag nästa vecka. Lite för bra för att vara sant, men någon som beställt från Telia som fått ett datum längre fram?

Hoppet är det sista...

1 gillning

Byte ner från 256 på Xs till 128 på 12 MAX, men skaffade större iCloud samtidigt.

1 gillning

Jag är riktigt nöjd (tills jag får se bilder tagna med 14 Pro.....) med min 12 MAX... Men 14 Pro (Max) verkar ju riktigt bra kamera specs på.

Det kommer alltid vara bra "bästa" bilderna med senaste iPhonen :cold_face:


Någon annan som beställt ifrån tele2 och fått två beställningar på sig?
Den har varit en men nu när jag kollade var det två, den första är det 7 dagar leverans på och andra är det 2 veckor men så står det samma ordernummer väl inne i den.
Får väl kontakta dom men tänkte kolla

1 gillning

Inte så att du beställde med skal eller nå annat?

Nej, och det står bara en i min bekräftelse… och under min hårdvara är det bara min nuvarande och en 14


Mår lite illa av detta, förstår inte.

1 gillning

Bara att ringa och kolla med dem, blir alltid lite strul när många belastar systemet samtidigt.

1 gillning

Får göra det imorgon, dom har stängt idag.
Känns bara skit att det aldrig ska bli riktigt.

Det är riktigt från ditt håll. :slight_smile: Deras problem att fixa deras fel så inget du ska lägga energi att bekymra dig över.

1 gillning

Du tror inte jag behöver ringa dom?

Man har alltid två veckors ångerrätt, så skulle det mot förmodan komma två telefoner så är det bara att skicka tillbaka ena. Det är de (deras system) som gjort fel eller visar fel.
Jag hade inte oroat mig för det.

Något år fick en bekant till mig sju telefoner skickade till utlämningsställe efter ett fel i bokningssystemet. Minns inte vilken operatör det var men det löste sig utan problem.

1 gillning