iPhone 12 verkar lida av en notisbugg

Jag var faktiskt förvånad, för ni menar att man måste ladda hem appen på nytt?

Inte ladda hem appen på nytt men aktivera Swish (med telefonnumret) när man öppnar den första gången.

2 gillningar

Det fick jag göra men tidigare har det ju inte funkat utan att ladda hem appen på nytt.

1 gillning

Det har jag aldrig haft som problem vad jag minns, bara att den måste återaktiveras. :slight_smile:

1 gillning

För mig har det inte funkat tidigare utan att ta bort och ladda hem men det var ju 2 år sedan sist.

1 gillning

Det problemet har jag med LINE-appen, den funkar inte utan att man tar bort den och lägger till igen (och sen återställer backup inifrån appen), annars kraschar den bara.

1 gillning

Så var den med mitt Swish tidigare.

1 gillning

Aha, jo den buggen har jag sett en del om (men tänkte inte på den då jag inte kör med dubbla SIM). Känns väl som att denna är så välkänd att Apple måste lösa den snart…

Återställde du från iCloud så laddas ju apparna ner på nytt från appstore så att säga :smiley:

Inte alls så svårt att beskriva då jag undersökt saken väldigt grundligt :grinning: När jag har båda mina sim aktiverade nattetid käkar den mellan 25-30%. Då har jag stör ej samt strömsparläge på. Avaktiverar jag mitt esim käkar den mellan 3-7%.

1 gillning

Nix, jag säkerhetskopierade luren i iTunes till min PC och satte sedan upp den nya som en ny lur då den hade ett PB iOS. Så det är kanske anledningen, tidigare har jag inte satt upp luren som en ny.

Ja det får jag verkligen hoppas. Annars funderar jag på att gå tillbaka till min tidigare 11 Pro.

Det var jag som postade :wink:

Hoppas det var ok att jag lånade dina bilder. :flushed:

1 gillning

Lite sent och fråga kan man ju tycka. :joy::joy::joy:

Haha…det är hur lugnt som helst. Delar man saker på nätet får man räkna med sånt :wink:

1 gillning

Det är nog tur att de som sitter och ritar urtavlor inte är de som fixar buggar dock :slight_smile: