iPhone 12 verkar lida av en notisbugg

Från sajten:
image

Det har på senare tid dykt upp en del rapporter att vissa använder av iPhone inte får notiser när dom mottar ett sms eller iMessage.

Skall drabba alla modeller av Apples senaste telefoner av 12-serien som kör iOS 14.

Notiser och även den röda brickan verkar inte dyka upp.

Det verkar dock inte gälla alla meddelande man får utan händer lite då och då.

För någon månad sen kunde MacRumors rapportera att flera användare upplevt detta problem.

Många verkar besvikna på att Apple fortfarande inte släppt någon bugfix för att rätta till detta problem.

Techsiten The Verge har försökt att nå Apple för en kommentar men verkar inte fått något svar ännu.

Om ni själva upplevt denna bug får ni gärna kommentera.

Via: The Verge

Den buggen har jag haft länge. Tror den kom med en uppdatering av iOS 12. Vissa perioder fungerar det bra andra mindre bra. Hustrun är den jag oftast missar notiser ifrån och det är ett under att jag fortfarande har hår och två öron…:sunglasses:

Edit: Hade XS och iOS 12.x när det debuterade och jag har det nu med 12 Pro och iOS 14.2.1

1 gillning

Ja har den ! Ibland ibland inte … :man_shrugging:t2::sleeping:

Jag har så få notiser påslagna att jag antagligen inte märkt något.

Eller så kan Apple lägga mer tid på batteribuggen i alla tolvor istället!! Grymt störigt och riktigt dåligt att dom inte bemöter problemet!!

Säkert ett störigt problem som Apple borde jobba med, men jag har den inte. Så det blir fel att skriva “alla tolvor”.

Jag har ingen av buggarna det pratas om, inte heller någon i familjen upplever detta.

Ingen batteribugg , däremot ingen “ringsignal” vid SMS eller notis ibland. Inte konsekvent men det händer ibland.

2 gillningar

Är det bara 12:an. Hade samma sak på min Xs och nu på 12:an. Batteribugg har jag dock inte.

Message-notisproblemet finns även på andra modeller. Min bror har 11 Pro och han var i kontakt med Apples support för 2-3 veckor sedan. De bekräftade problemet men hade ingen lösning (efter sedvanlig check av allt nödvändigt).

Jag har själv inte problemet på 12 Pro (i varje fall inget vanligt/känt problem hos mig). Vill med det säga att det uppenbarligen finns 12:or som inte är påverkade.

Tråkigt att du har problem! Är det en vanlig 12 (alltså ingen Pro)? Är buggen att den drar väldigt mycket batteri menar du? Vad säger inställningen Batteri, ingen app som ligger och drar ur?

Vanlig tolva. Kör dualsim men när jag avaktiverar mitt esim slutar dräneringen. Finns en hel del trådar om detta problemet på nätet. Har testat allt. Varit i kontakt med Apple och allt ser fint ut…enligt dom. Hoppas på att det löser sig med en uppdatering av iOS

En annan ”intressant” bugg är att folk inte kan aktivera Swish. Gäller iofs inte bara 12:an. Har sett exempel på 11:an också.

Skumt när jag bytte till 12:an så funkade Swish direkt. Jag vill minnas att tidigare fick man ta bort appen och ladda ner den på nytt för att det skulle funka.

Hyr mycket dräneras batteriet? Inser att det alltid är svårt att beskriva, men på ett ungefär hur mycket mer tycket du den käkar batteri?

Det var konstigt. Det normala är att du får återaktivera appen med hjälp av BankID

I Applebubblan på Facebook var det en som postade dessa bilder:

Båda SIM-kort aktiverade över natten.

Ett SIM-kort aktiverat över natten.

1 gillning

Inte denna gången, tidigare har man ju fått fixa både nytt Bank Id och Swish, nu blev det bara ett nytt Bank Id.

Konstigt. Jag fick återaktivera Swish :man_shrugging:

1 gillning

Får alltid återaktivera BankID och Swish, men Jocke är ju lite speciell. :slight_smile:

1 gillning