iPhone 12 Pro reklam från Apple

Från sajten:
image

Apples nya iPhone 12 har möjligheten att filma i Dolby Vision.

Något som Apple gärna påpekar då det är första gången en telefonen kan filma i Dolby Vision, något som tidigare varit begränsat till dyra kamerautrustning.
Här visar Apple upp hur de tänker att vi ska kunna använda deras nya iPhone 12 Pro

iPhone 11 Pro har sjuka problem med interna ljusreflektioner i linsen, och MKBHD säger att reflektionerna till och med verkar vara lite värre på iPhone 12. Om det stämmer undrar jag hur nedanstående screenshot är möjligt. Det borde finnas en blågrön version av solen till vänster i bild på telefonen.

Ser fram emot att få det bekräftat eller överbevisat. Har de fått bort reflektionerna kan jag tänka mig att uppgradera, annars inte.

image

Edit: Länk till där han tar upp det: iPhone 12 Review: Just Got Real! - YouTube

Jag tycker inte det blivit nämnvärt värre. MEN det är där. Men det behöver inte vara blå eller grön kan även vara gula/vita.
Kollar vi på bilden så ser det faktiskt ut som att det är en gul prick i mitten av bilden

bild här kan man se hur små prickarna kan vara

Det riktigt konstiga med bilden jag laddade upp är att den är filmad i HDR och visas otroligt ljusstarkt på telefon. När jag skärmdumpar den så blir den enormt mycket mörkare

Det gick inte att ladda upp videofilmen så det får bli en länk till mitt iCloud.
Man kan verkligen se hur telefonen jobba med att ljussätta bilden

2 gillningar

Sant.

Vi får väl vänta tills någon gör en jämförelse sida vid sida.

1 gillning

HDR-informationen kommer ju inte med när du skärmdumpar.