iPhone 12 Pro eller iPhone 13 (ej Pro)

Tjenare!
Sitter här med en iPhone X där det sprakar från högtalaren som sitter ihop med Face ID modulen vilken verkar kosta en förmögenhet att laga. Det är dags för en uppgradering med andra ord.
Tycker 13Pro är lite för dyr utan kan tänka mig att lägga max 10 papp så frågan är vad som ger mest bang for the buck. Jag uppskattar bra batteritid och en så bra kamera som möjligt.

Vanliga 13? Förbättrad batteritid men du missar promotion, men å andra sidan, har du inte upplevt det så är det inget du kan sakna😊

Jag gick från en X till en vanlig 13 i höstas. Mycket nöjd, allt är bättre såklart än en fyra generation gammal telefon.

När det gäller kameran saknar jag optisk zoom då och då men man har ju tillräckligt med pixlar för att beskära i efterhand och night mode är helt fantastiskt.

Får jag inte det om jag kör på 12 PRO istället?

ProMotion finns bara på 13 Pro och 13 Pro Max. Övriga iPhone endast 60 Hz.

Mindes fel, fick för mig att ProMotion var en kamera funktion fast det är ju frekvens på skärmen.

Skulle tro att alla 14 får 120hz

Jag tror på 180hz. :joy::joy:

Tro gör man i kyrkan :wink:

Vet man när som kommer? Typ slutet av året?

September/ Oktober är väl en gissning. 13 lanserades väl slutet av september

Lite lång väntan bara…

Blir väl kanske tufft med max 10K för en 14 antar jag.

Jo! Men om man vänder på kronorna flera gånger så kanske det blir fler???

Jag har en 13 PRO Max (företaget tog inte in den lilla PRO:n :confused: ) och hade innan dess en 12 Pro. Jag vet ärligt inte om jag märker så stor skillnad. Kanske blir bilderna lite bättre, kanske flyter skärmen bättre, men en sak är då säker, notchen är lite mindre :slight_smile:

Till det jag använder min 13 PRO (inte film eller spel) så tycker inte jag att jag märker någon större skillnad på hz ökningen.