iPhone 11 ersätter iPhone XR - här är svenska priset

Från sajten:
iPhone 11 ersätter iPhone XR - här är svenska priset | Teknikveckan


image

Den färgglada udda fågeln från förra året nu standardtelefonen i årets lanseringen. Namnet blir iPhone 11 utan epitet och är alltså den LCD-försedda iPhonen som tidigare hette XR.

Vi får två kameror där standardkameran är på 12 MP och f/1,8 medan den andra är en Ultra Wide Angel på 12 MP och f/2,4. Endast huvudkameran har optisk stabilisator.

Apple leverar äntligen en Nightmode-funktion så det går att ta foton likt konkurenterna.

På insidan hittar vi samma A13 Bionic-chip som finns i iPhone 11 Pro vilket ger både högre kraft och ökad batteritid. Ett nytt chip vid namn U1 kommer ge telefonen ökad förståelse var den befinner sig och kommer göra AirDrop bättre.

Kameran på framsidan leverera 4K-video och klarar slow motion. Skärmen är fortfarande 6,1 LCD.

iPhone 11 alla färger

Färgerna blir gul, mintgrön, ljuslila, vit, svart och röd.

Svenska priset börjar på 9 195 kronor och iPhone 11 kan beställas från och med den 13 september med leverans den 20 september.

Jag har sett mediauppgifter att skärmen är bättre än på XR. Stämmer det? Tror det blir denna till hustrun, hon har ”beställt” en ny och den ska helst ha större skärm än 8:an och bättre kamera. PRO känns overkill.

Min rekommendation är alltid XR/11 så bra köp!

Vad jag kan se finns XR kvar köpa. Eller ska den försvinna Peter?

Jag tyckte de sa att XR skulle finnas kvar och i USA kosta 100 dollar mindre än 11.

Ja i Sverige blir det 7895:- hos Apple.se så räkna med nån hundring billigare någon annanstans.