iPhone 11 eller 11 Pro vid byte till iOS?

Hej,
Överväger byte från Android till iOS, men behåller i sådant fall behåller jag tills vidare mina Google Home enheter. Söker nu erfarenheter/åsikter från er rörande iPhone 11 vs 11 Pro samt Apple Watch 4/5, kör redan iPad. Nuvarande mobil Huawei P30 Pro.

EDIT: Bör lägga till att är skillnaden i pris 11 vs pro värt det.

  1. Vilken telefon, främsta kriterierna bra batteritid och gillar främst att ta miljöbilder (har märkt att jag tenderar att zooma in lite med min Huawei innan jag tar bild för att bli av med överflödigt)
  2. Praktiska fördelar samt eventuella nackdelar med att byta till iOS?
  3. Fungerar Googles enheter bra med iOS?

Finns en del skrivet på nätet men jag vill höra era personliga åsikter och erfarenheter vilket jag värderar högre än bloggar/åsikter.

Tack på förhand,

Jan

PRO har en ultravidvinkel som är nedrans trevlig att fota med tycker jag och bl a bättre skärm än vanliga 11. Jag valde en PRO.

1 gillning

Vet inte om du har sett mitt test (finns en video i botten med fokus på kamerorna) iPhone 11 Pro - vi breddar vyerna

Är batteritid och kamera det som är viktigast så är det iPhone 11 Pro Max du ska köra på, den har större batteri och en lins till jämfört med iPhone 11. Den har även OLED-skärm istället för LCD som iPhone 11 har.

När det kommer till Apple Watch så skulle jag helt klart köra på Series 5 då den verkligen känns mer som en vanlig klocka tack vare att den har always-on-display, det vill säga att den alltid lyser utan att vi behöver lyfta upp armen för att skärmen ska väckas.

Vilka enheter är det du tänker på gällande Google, är det bara Home?

1 gillning

Tack för input.
Jag var tyvärr lite snabb i mitt första inlägg, undrade om prisskillnaden var värt det. Har nu editerat inlägget. Pro Max kostar ju nästan lika mycket som en Ferrari så jag håller mej där :slight_smile:

Med andra ord är skärmen och 2*zoom värt drygt 4500 kronor (64 gig räcker inte för mej) för att välja iPhone 11 Pro över 11. Procentuellt sett är det en massiv prisskillnad.

Google Home/Mini/Home Hub/Chromecast. Tänkte närmast om Google grejerna fungerar bra med iOS idag eller om det strular.

Går det förresten att göra backups endast till icloud eller går det att sköta automatiskt till OneDrive också?

Tror jag börjar hålla koll på beg marknaden, då blir initiala investeringen lägre. Tips tas gärna emot om någon ser något intressant :slight_smile:

Jag trodde inte det heller när jag köpte min nya iPad (gick från en 256 GB till 64 GB). Men med en bra iCloud-lösning (2 TB) och "Optimera lagring" så fungerar det fantastiskt bra! Har inte märkt av platsbrist en endaste gång.

Men det är klart att det beror på vad man gör osv.

Du har säkert rätt i detta. Använt utrymme på min telefon idag pendlar kring 100 gig, men skulle helt säkert gå att optimera som du skriver. Får ta mej en funderare och kolla var jag kan spara in utrymme. En stor bov är musik, lyssnar mycket på musik då jag är ute och rör på mej och ofta är det på ställen med dålig signal. Fast man kan ju dra ner på mängden offline material så kommer jag nog en bra bit på vägen.

Bra tips, tack.

Börjar arta sig :slight_smile: iPhone 11 Pro Max och Watch 5 44mm på ingång. Macbook Pro 13 införskaffad.

Kvarstår att byta min vanliga iPad till en Pro samt köpa airpods. Bestämde mej för att köra begagnat på allt för att hålla nere prislappen så gott det nu går…

Skall bli spännande att uppleva hur hela Apple miljön jobbar tillsammans, hoppas jag inte blir besviken heh.

5 gillningar

Ingen illa start :sweat_smile:
Behövdes inte ens en inkörsport ju.
Men frågan är ju om du verkligen behöver en iPad Pro.
Vilken generation har du och hur kommer du vilja använda den?
Apple Pencil gen 1 fungerar med iPad 6-7 generation och alla iPad Pro utom senaste som har generation 2 av Apple Pencil.

1 gillning

Har en 11 pro på jobbet och den är bra mycket bättre än den jag har. Men kommer att vänta tills jag hittar något till ok pris i detta fall. Tills vidare blir det som du föreslår.

1 gillning