iPadOS – hur vidarebefordrar man en kalenderinbjudan?

Jag fattar inte… Hur vidarebefordrar jag en kallelse jag fått i Kalender i min iPad? Vad ska jag klicka på, var ska jag klicka - kort sagt HUR GÖR MAN!?

Man vidarebefordrar inte utan man bjuder in.

Tack för ditt raska svar! <3

Men, det blir likväl inte bra.

" 1. Tryck på aktiviteten och sedan på Ändra högt upp på skärmen." står det i manualen du hänvisar till. Jag har gjort meningens första hälft, men något “Ändra” kommer inte upp.

Man kan inte bjuda in andra i kalenderaktiviteter som du själv är inbjuden till.

Är det så illa som jag tror nu? Dvs, jag tror så här: Kalle bjuder in mig till ett möte. Jag accepterar mötet. Sedan kommer jag på att även Putte borde delta, och vill i min tur bjuda in honom - men det kan jag inte.

Har jag förstått rätt nu?

Till saken hör att Kalle har använt sig av Outlook, på en windowsmaskin. Stökar det till det hela?

Korrekt, Kalle måste bjuda in Putte också.

Låter vettigt att inbjudna inte kan bjuda in fler på eget bevåg. Annars blir det ju som kidsens fester där kreti och pleti dyker upp och ingen har någon som helst koll på vilka som är där.

Ja, det vettiga är att be hen som håller i mötet att bjuda in eller att hänvisa de som vill bli inbjuda till hen som anordnar mötet.

Mnja, jag vet inte om jag håller med här… :slight_smile:

I min värld, den stora myndigheten, så har vi rätt mycket att göra på dagarna, vi har våra roller. Möteskallaren kallar mig som företrädare för mitt ansvarsområde. Om inte jag kan så måste min ersättare in på banan. Vad är då vettigast och ger minst arbetsbörda för de involverade:
1 Jag vidarebefordrar min kallelse (bjuder in) min ersättare. Möteskallaren blir automatiskt informerad om vad jag gjort.
2 Jag hör av mig till möteskallaren så får denna bjuda in min ersättare. Möteskallaren måste ha fullständig kontroll på vem som är min ersättare.

Jag säger alternativ 1!

3 gillningar

Ditt resonemang bygger på att alla sköter detta till 100%
Skulle det vara någon som bjuder in fel person så skapar det extra arbete både för den som bjuder in fel och den som skickade inbjudan från början.
Bäst är det att den som skickar inbjudan först har koll på verkligen vilka som ska vara med och skickar rätt.
Men jag misstänker att du inte kommer ändra din åsikt fast flera påpekat det olämpliga.

1 gillning

Oavsett så borde ju möjligheten finnas kanske :slightly_smiling_face:

En specifik funktion är inte en rättighet och finns den inte så får man söka ersättare. Sitter i en styrelse och ser att fast iOS kalenders funktioner är mindre komplicerad än konkurrenterna blir det fel. Skulle det finnas än mer funktioner ser jag källa till problem. Vill man ha mer avancerade så får man använda ersättare.

Avböj mötesinbjudan och hänvisa till dig kollega i svaret.