iPad-spel till barn

Vi har en tvååring hemma som vi tänkte skulle få spela/leka/lära vid tillfällen på en iPad jag har liggandes.

Att hitta spel är ju enkelt, men vi vill ha ett spel som är utmanande/lärande och inte bara blinkar starka färger, låter hysteriskt och har en massa reklam. Jag kikade på Bolibompa-appen, den känns som att den kan vara kul.

Är det någon som har tips på spel som ni och era barn gillat? Alla tips är välkomna. De får gärna kosta för att slippa reklamen.

Inget konkret tips men har ni spanat in Arcade? Känns som där bara finns barnspel.

1 gillning

Kanske lite för ung men Toca Boca har bra spel för barn.

2 gillningar

Bra tankar med Arcade och Toca Boca. Kollade in båda och känns tyvärr för avancerade än. Vi får nog börja lite enklare även om jag tycker tvååringen är ett geni. Jag kan vara jävig :wink:

2 gillningar

Här hittar du allt du behöver:

4 gillningar

Vilken jäkla bra sida. Tack! :grinning:

1 gillning

Toca Boca är riktigt bra precis som sagts

Dr Panda är med bra

För lite äldre barn är matte spelen från DragonBox enastående både Numbers och Big Numbers

Pappasappar är lysande :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tjena!

Tänkte tipsa om ett spel som jag själv gjort då jag också lessnade på alla rätt usla spel med en massa reklam.

Spelet heter Bubbla! och går ut på att lära sig att stava till olika ord genom ett roligt upplägg baserat på lek-och-lär-pedagogik.

Barnet får se ett ord och ska därefter panga bubblor med olika bokstäver i, och försöka göra det i rätt ordning så att ordet blir komplett. Då blir ordet först bokstaverat med ljud, och därefter uppläst samtidigt som barnet får se ett foto av det ordet betyder.

Bubbla! är finns till iPad, iPhone och Android. Bubbla! är helt gratis utan reklam eller köp i app.

Här kan du ladda ner ios-versionen: ‎Bubbla! Lek och lär för barn! i App Store

Mvh // Johan

3 gillningar