iPad Pro 2020 ökar säkerheten

Från sajten:
image

Supportdokument visar på hur mycket Apple har ökat säkerheten på iPad Pro 2020.

iPad Pro modellen för 2020 har fått ett gäng uppdaterade säkerhetsfunktioner. Det var år 2018 som Apple började med att med hjälp av T2-chipet stänga av mikrofonen på Macbook-datorna. Så fort locket på datorn stängs så stängs även mikrofonen av. Detta så att ingen kan tjuvlyssna på vad som sägs. Funktionen har nu kommit till årets modell av iPad Pro. Så fort locket till ett fodral som är MFI-certifierat stängs så kommer mikrofonen att stängas av. Mikrofonen stängs av fysiskt så att inget program, varken om det fått root- eller kernel tillgång kan komma åt mikrofonen.

Övriga säkerhetsfunktionen som kommit till iPad Pro 2020 är:

Via: 9to5mac

1 gillning

Äntligen!

1 gillning

Asså vilken iPad Pro 12.9 skulle ni valt? 2018 eller 2020? För foto redigering. Samt 256 eller 512?

Jag kör på 2018 och är nöjd.
I dag går det att koppla in hårddiskar till ipaden, så kan man leva med det så är inte utrymmet lika viktigt som tidigare. Jag har minsta storleken på minne och upplever att den klagar på otillräckligt minne när jag ska importera större filmfiler

1 gillning

Okej. Men 256 kanske räcker gott då.

1 gillning

Blir nog en 12.9 256 med en Apple Pencil! Skulle kanske behöva folio skyddet till, tills jag får råd o köpa tangentbordet

Det har funnits en del folio till salu i köp & sälj grupperna från de som uppgraderade sig

Har en fråga. har köpt en iPad 12.9 2020, suttit och installerat appar osv nu i ca 2 h och gått från 100% till 80%. är de normalt? typ ca 10% i timmen ner

keyboard med trackpad är på också samt Apple Pencil.

Ja, om du sitter och laddar ner och installerar appar är det helt normalt.

okej :smiley: galet trevlig iPad ist för 11"… och ihop med tangentbordet är de riktigt MUMMA