iPad mini – problem med wi-fi

Hej!

Jag har en teknikfråga om Ipad mini.

Av någon anledning går det inte att aktivera wifi, alltså ingenting händer när jag går in på inställningar och försöker aktivera (wifi blir inte grönmarkerad/reagerar inte).

Har testat att starta om, gjort rent skärmen, nollställa alla inställningar, kikat så det inte är någon uppdatering som ligger och skvalpar mm. Ingenting funkar.

Det går att komma ut på nätet genom att parkoppla Ipaden med min telefon, men vill gärna få wifi att fungera.

Någon som varit med om detta och fått det att fungera? Frågar som en sista utväg innan jag lämnar in den.

David

Tips: fråga även på 99mac.se

1 gillning

Jag ser att du skrivit att du har återställt alla inställningar, men när jag googlade lite snabbt på detta så verkar lösningen i många fall vara att återställa nätverksinställningarna. Har du testat att köra bara den?

Steg 7 här: Om din iPhone, iPad eller iPod touch inte går att ansluta till ett wifi-nätverk - Apple-support (SE)

Tack för tips!

Yes, har återställt nätverksinställningarna två ggr. Funkar tyvärr inte. Märker inte av några andra fel, och det går som sagt att parkoppla den med telefonen. Men just wifi förblir “vit” oavsett vad jag gör. Kommer nog få bita i det sura äpplet och lämna in den (ingen stor grej egentligen, men hade hoppats kunna undvika det).

Hm, frågan är om det kanske kan vara ett hårdvarufel med wifi:t då :confused: