iPad Mini gör återtåg

Från sajten:
iPad Mini gör återtåg | Teknikveckan


image

Nu har Apple återigen öppnat portarna till Apple Store och det lanserades två uppdaterade iPads, först ut iPad Mini och sedan iPad Air.

Ryktena verkar ha stämt när det kommer till iPad Mini och den har fått sig en uppdatering som mer eller mindre enbart syns på insidan. iPad Mini kommer nu med Apples A12 Bionic Chip, 7,9″ retina-skärm med True Tone och den har även stöd för Apple Pencil. iPad Mini kommer i tre färger – rosa, rymdgrå och silver och priserna börjar på 4 995 kronor.

Nya iPad Air har numera en 10,5″-skärm, även den med retina och True Tone och enheten väger 470 gram och är 6,1 mm tjock. Även iPad Air får stöd för Apple Pencil och den går att köpa i rosa, rymdgrå och silver och priset startar på 6 295 kronor. iPad Air har även stöd för smart keyboard.

 

 

Ska bli kul o jämnföra förra gen6 mot nya air , skiljer ca 2500kr på dom ändå … frågan om de e värt de …

1 gillning

Är det inte skumt att det är den första Apple Pencil på alla bilder? Har inte iPad Air stöd för Apple Pencil 2? Beror det på hur den laddas, genom att “klickas fast”, eller är det något annat?

Jag tänkte på exakt samma sak faktiskt, misstänker att det har med laddningen att göra delvis.

…varför inte följa senaste Ipad pro designspråk?

Stort lager av gamla chassin :stuck_out_tongue:

tyvärr Är de säkert sanningen…

Helt fel design…

Tror iofs de kör just in time-process.

1 gillning

Säkerligen. Men med de volymerna så skulle jag gissa att de har underleverantörer som man kommitar till produktion av X antal enheter…och köper man inte det så blir blir penalties… Så då fortsätter de i den formfaktorn.

Och det är alltid billigare att återanvända vissasaker.

Jag gissar på att man vill spara in på processen att ta fram en ny design :slight_smile:

1 gillning

Vi avvaktar tills dom vikbara kommer nu :wink:

Misstänker att den designen är för ny för att hamna i en “lågpris” produkt :thinking:

1 gillning

Garanterat att Apple ställer krav på visst antal enheter men de tar garanterat inte på sig risken att stå där med straffavgifter. För stora lager blir underleverantörens problem.

Tror att designen behålls för att fortsatt särskilja mellan Pro. När någon lagt 15000 loppor på Pron vore det skam att samma formfaktor kom på bulkenheten redan efter 6 månader.