IoT - kommer tekniken bli större eller inte?

Här bekräftade du själv det jag tidigare sa till dig.

Tack för mig.

Hur gör man det där med ett knapptryck? Låter väldigt enkelt när du beskriver men har du en mer ingående beskrivning hur jag bär mig åt.

Jag gissar på att du är smart nog att googla howtos.
Annars kan du alltid köpa det färdigt.

Du kan inte mena allvar att du inte ser några problem med IoT och säkerhet?

Ni som skriver om det här tar ju bara upp en sida av IoT. Köp sidan! Finns en baksida med skiten också. Kanske inte lika rolig att skriva om dock.

1 gillning

Finns många problem med IoT och säkerhet - men att “Man kan ta över enheter med ett knapptryck” ser jag som en smula överdrivet.

1 gillning

Finns program färdigt på nätet att ladda ned. Det är lättare än man tror. Jag lyckades slå ut min wifi för några veckar sedan med ett hack. Mera för test! Men jag hade kunnat slå ut min grannes också om jag ville. Dock olagligt!

1 gillning

Finns många hål och brister där ute men det är fortfarande aningen FUD att presentera verkligheten på det sättet att vem som helst kan ta över vad som helst med ett klick.

1 gillning

Det är du som påstår att det går göra med ett knapptryck så det åligger det dig att visa det.

2 gillningar

Absolut kan du det.
Hyr en Mirai-server och vips så sköter det sig själv.

Kan man göra det med ett knapptryck? När det nu är så enkelt varför är det inte fler som gör det?

Han förstår inte ens vad han själv skriver. Inte lönt att fortsätta diskutera med en sådan person.

Har förstått det. Men man kan berömma honom för sina Google-skills :joy::wink:

För att det är olagligt?
Sen är IoT inte så utbrett än. Många osäkra prylar är även bakom NAT. Det är när IPv6 börjar användas på riktigt som det kommer rulla på.

Vad är det jag inte förstår?
Prata ur skägget eller var tyst.

Du slingrar dig. Förklara nu hur det går till med ett knapptryck eller håll tyst.

Jag har förklarat ovan.
Absolut, du kan behöva ett knapptryck till för att starta din dator!

Som jag trodde. Mycket snack och lite verkstad.

Antog att du kunde klicka på länkar, sorry!

Lättaste är la att ladda ned någon form av Linuxdist. Finns ju färdiga med alla hackverktyg man kan behöva. Sedan behöver man ju läsa på lite om det också. Alla kommer ju naturligtvis inte klara av det. Men är man lite intresserad och gillar att pilla lär man sig snabbt.

Själv gillar jag mest att pilla! Men slänger grannen upp en kamera som ser ut över trappen och min ytterdörr kan han räkna med att den kommer gå ned snabbt!

1 gillning

Krävs fortfarande mer än ett knapptryck. Du ljuger med andra ord

Nej, det beror på var man lägger sin amibitionsnivå.
Du kan hacka IoT-prylar med ett knapptryck.

Givetvis krävs det att någon gör grovjobbet först.