iOS och enkel text-editor, finns det ens?

Det text editor jag hade tidigare har tydligen försvunnit från AppStore och jag håller på att bli vansinnig, det verkar fullkomligt omöjligt att hitta något så simpelt som en vanlig text editor att ladda ner.

Hur i hela friden kan det vara så svårt? Är ju helt sjukt att det inte tar typ 10 sekunder att hitta en!

Har ni tips på en vanlig, enkel text editor?

IA Writer. Den hanterar mark down, men man måste inte använda det.

Den bästa (Textor) försvann när utvecklaren Louis D’hauwe blev anställd av Apple.

Ok, jag borde kanske lagt till att den får vara gratis eller lågpris-app. Jag betalar inga 329 kr för en text editor :slight_smile:

1 gillning

Ja, det var den jag har använt hur länge som helst och efter att ha återlöst backup till ny lur så fanns den inte längre att hämta.

Men det kan väl fasen inte vara så illa att man inte ska kunna editera en enkel .txt eller .csv på sin telefon?

1 gillning

För mig helt otroligt att det finns miljoner appar på appstore men ska det inte finnas EN ENDA SIMPEL text-editor man kan använda?

Kanske är helt ute och cyklar, men är detta nått liknande du vill ha?

Det finns jättemånga. Beskriv vad du vill ha så blir det lättare att ge råd. Drafts?

Här har du specifikation på vad han vill ha:

(Appen som försvunnit från App Store.)

Som sagt så är beskrivningen väldigt enkel, det enda jag behöver är en simpel texteditor. En där jag kan öppna en txt-fil eller csv-fil på Dropbox och göra ändringar som jag sedan kan spara.

That’s it.

Du glömde tillägget gratis. :joy::joy:

Nej nej, jag har aldrig påstått att den måste vara gratis. Den kan absolut få kosta pengar.

1 gillning

‎Pretext on the App Store ? Den har jag installerad.

1 gillning

Kodex? ‎Kodex i App Store

Funkade skitbra editera textfiler i Files. Tack.

Verkar bra, jag provar den också :slight_smile:

I Files? Hur gjorde du då?

Tack!

Testade den, verkar smidig.

Editerar bara! :slight_smile: eller hur menar du?

Jag menar hur editerar du en textfil i Files? Mig veterligen så kan man bara läsa där, inte skriva.