IOS / iPadOS - Strecket längst ner

Nu när jag själv har fått en iPad Pro av ny modell så förstår jag precis vad @Marcus_Attefors menar med den förbannade linjen / strecket längst ner på skärmen. Fantastiskt störigt!!!

Någon som vet om det finns några planer för Apple att avlägsna denna medelst inställning eller motsvarande? Jag såg att det går att stänga av per app, men det blir ju ett jäkla jobb. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 gillningar

What! Går det att stänga av på appnivå? Var hittar du den inställningen?

1 gillning

Eller hur, vart???

Stänga av ?.. berätta mer har ja missat …:relaxed:

Jaha… men nej!

1 gillning

Asså - då har ja den hellre !! - Såg de där förut , trodde du hade hittat en annan lösning :+1:t2:

1 gillning

Jag lämnade precis följande feedback på Apples Feedback-sida:

I just got myself an iPad Pro. It's my first unit with Face ID, and I just looove it!

However, as much as I love Face ID, I utterly HATE the bottom bar thing! It was good the first three days or so, to remind me how to do things, but now it's just ugly, stupid and in the way.

Please give the user a preference to turn off this thing.

Regards,
Andreas

4 gillningar

Precis så. :joy:

1 gillning

Bra !

1 gillning

När det slinker in såna här idiotgrejer, så funderar jag hur utvecklingschefer och såna som Tim Cook tänker varje gång han ser den där linjen…? :thinking:

Jag menar, alla användare som har använt teknik mer än något år verkar ju hata den här förbannade linjen. Eller finns det såna, förutom Birgit 83 år, som tycker att detta är bra!?

Jag kan störa ihjäl mig på sånt här! :crazy_face:

2 gillningar

Håller me dig - men när den kom med x så var den rätt bra i 10 minuter …

1 gillning

Exakt, efter 10 minuter visste man va den var till för… Borde gå att döda under hjälpmedel…

1 gillning

Strecket försvinner i horisontellt läge i Safari. Den är dock så tunn så den inte tar så mycket skärmyta. Varför är den i vägen? Scrollar man tex ner hela vägen på en sida, för att sen scrolla en gång till så dyker Safaris menyknappar upp längst ner och strecket länger sig under den meny. Så all ”webbsida yta” som möööjligen kunde hamnat under strecket vid försra scroll inte ligger över något längre. MEN är sidan mobilanpassad och har någon form av marginaler så ser jag inte något problem.

Sen att man vet hur iOS fungerar är en annan sak och absolut bra ide att kunna dölja om man nu behöver den lilla extra ytan :hugs:

1 gillning

Den är FUL och bidrar inte med något. Därför.

(Annars kan vi ju ha små obetydliga streck längs med varje kant, och kanske lite prickar också?)

1 gillning

Den där kommentaren bidrar inte med något. Hur tänker du att de skulle sett ut? Den “bidrar” med att “här finns en funktion att använda”. Sen som jag skrev i mitt förra inlägg så håller jag med om att den borde gå att dölja när man vet hur det fungerar.

Varför streck vid varje kant som bara är där rent grafiskt men som ej har någon funktion?