iOS 18, iPadOS 18, macOS Sequoia och övriga Apple-uppdateringar

Då går jag inte över till beta

Har för mig att det tog rätt så många år innan första Siri kom på svenska.
De visade en snygg övergång till ChatGPT på WWDC så det vore surt att behöva vänta två-tre år på den.

Drar in betan på min iPad pro m2 nu. Ska bli kul att prova. Mobilen får vara kvar så länge, vågar inte om något går snett när jag är på andra sidan jorden från hemmet :open_mouth:

3 gillningar

:snail::low_battery:

4 gillningar

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Mycket intressant diskussion i senaste Upgrade om Apple och deras intåg i generativ AI. Lite filosofiskt och eftertänksamt. Ungefär 1:20 in i podden.

1 gillning

Jag har sånn Apple torka så jag drar på betan på mobilen och klockan för att få nått nytt. Sen är det kul att följa utvecklingen, speciellt i början då det skiljer mest mellan betorna.

Datorn håller frugan på att skriva en bok så på den vågar jag inte dra på nån beta, kan påverka relationen. :laughing:

3 gillningar

Hittade en iphone 11 Pro liggandes på kontoret så drar in betan på den. :nerd_face:

3 gillningar

Man ska ju inte sticka under stolen med att man är sugen på att testa betan, men det känns livsfarligt att göra det på den ända mobilen man har, hade man haft nån gammal Iphone liggandes så hade man ju lätt testat.

YOLO säger du bara och installerar!

Om din mobil är prylen som gör att du får lön så kan det nog vara smart att sitta lugnt i båten, annars är det bara att köra. :blush:

Jag har inte märkt nått större strul, är mer att nya funktioner inte är färdigbyggda helt.

1 gillning

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: ID-kontroll vid nytt Mobilt BankID

BTW. När det gäller Apple Watch (serie7) så är det som vanligt

En ny beta suger batteri :slight_smile:

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Svinbra! En del saker jag inte tänkt på.

Lyssnar inte speciellt ofta på Upgrade men läser Six Colors dagligen och har gillat Jason Snell länge.

1 gillning

Jason Snell är min favorit när det kommer till Apple sfären. Alltid balanserad, nyfiken och trevlig. Upgrade är min favoritpodd bland techpoddar och har inte missat ett avsnitt sedan start. Jason och Myke har också en bra kemi.

3 gillningar

Jag håller koll på Six Colors, Daring Fireball och 512 pixels, lite olika upplägg som kompletterar varandra väl.

1 gillning

Kan vem som helst ta ner developer beta? Mig veterligen har jag inget utvecklarkonto men kan ändå välja detta :slight_smile:

Ja det är bara att dunka hem nu för tiden :slight_smile:

1 gillning

Hur funkar betan? :sweat_smile: är uttråkad och lite sugen på nytt.