Ändå vältajmat med påsar under ögonen efter tidsomställningen.
De har inte tappat det helt..
Ordna är en lustig översättning av "Clean Up" som namn för ML/AI retuschering av bilderna.
Ja, en usel översättning.
Städa skulle till och med vara bättre.
Det var väl det ändå kul som kom för oss i Sverige med denna uppdatering.
Man skall inte underskatta nya emoji.
Man ska kalla en för en
Pefrekt! Har varit ute och grävt en massa stora stenar.
Saknar dock ett spett...
Nästa win
Snälla, berätta inte det för Apple… Då sätter de en medarbetare ett år på att ta fram ett spett..
Måste ju ha något att göra ju.
De kan anställa mig ett år. heeelt ok.
Vad heter den nu?
Tillägg:
Skulle kunna heta:
• Ta bort störande objekt
• Ta bort objekt
• Rensa bort oönskade objekt
• Objektborttagning
Alla blir dock lite långa…
Apple släppte i går kväll watchOS 11.4, och det bjuds inte på särskilt många nyheter – men en efterlängtad funktion som många har väntat på är äntligen här.
En av de stora fördelarna med en Apple Watch är att man varken behöver ha ljudet på i sin telefon eller på klockan, eftersom vibrationerna från klockan räcker. Ett problem med detta har varit att om man ställer ett alarm på sin Apple Watch så vibrerar den bara på morgonen och låter inte. I watchOS 11.4 finns det nu en ny inställning som gör att vi kan ställa in så att klockan faktiskt både ringer och vibrerar när ett alarm går igång – medan allt annat, som notiser, fortfarande är ljudlöst.
Utöver detta så har klockan nu även stöd för Matter-kompatibla robotdammsugare i Hem-appen och det bjuds även på optimeringar och buggfixar.
Har någon något tips på hur man "återställer" alla fönster / appar i Mac OS?
Ibland kommer fönster upp på fel skärm, har 2 externa + MacBook Pro.
Verkar tappa "komma ihåg" var de öppnades sist, efter att jag enbart kört med bärbara datorn utan att koppla upp mot externa skärmar...
När jag kör med 2 exerna är 1 av de externa vald som huvudskärm. det är där jag tror det blir fel efter att jag kört enbart bärbara och sen kopplar upp mot exerna, då lägger sig en del appar på bärbara istället för den exeterna som jag valt som huvudskärm...
Vill alltså återställa så att alla fönster öppnas på "Main display"
Kan ha kommit runt det genom att ta bort alla virtuella skärmar... och lägga till de igen.
Någon som känner till program som gör meny längst upp i mac OS helt genomskinlig?
Vill kunna dela på genomskinligheten på den mot övrigt mac OS.
Så snyggt
https://www.reddit.com/r/MacOS/comments/y0tq64/cool_macos_bug_that_makes_the_menu_bar_fully/
Använder idag "Minska genomskinlighet" för mindre kladdigt OS men menyn längst upp för gärna vara genomskling
Kom lite uppdateringar igår, om man är sugen.
Hur ändrar man volym på meddelanden? Alltså att man har en plym på meddelanden och en annan på ringsignaler? Verkar bara vara ett reglage för all volym. Det skumma är på fruns telefon att sms låter jättehögt, men ringsignalen är inte lika hög.
Sen så har ljudet på Apple Watch försvunnit på vissa sms och meddelanden. Skumt