Någon av er som har fått ”Skärmavstånd” att fungera?
Jag har slagit på den och den ska så reagera på avstånd mindre än 30 centimeter mellan skärm och ögon. Inget händer, jag kan sätta näsan i skärmen men inget händer.
Någon av er som har fått ”Skärmavstånd” att fungera?
Jag har slagit på den och den ska så reagera på avstånd mindre än 30 centimeter mellan skärm och ögon. Inget händer, jag kan sätta näsan i skärmen men inget händer.
Men du är väl mer än 13?
Vad ska hända?
Nu är jag så gammal så 1 meter är väl lagom för att få fokus.
Ja, aktiverade det igår, kollade lite youtube i sängen, då varnade den hela tiden att jag hade ansiktet för nära, vilket var sjukt irriterande då prompten tog upp helskärm o klippet pausade tills man tryckt bort prompten. Stängde av skiten ganska fort.
Aha det är så det fungerar. Då är det en väldigt bra funktion tycker jag, ser alldeles för många barn/ungdomar som sitter med sin mobiltelefon 10cm från ansiktet. Synd att den går att stänga av, men kanske går att styra med föräldrakontroll.
För oss som är halvblinda utan brillor behövs ett avstånd på typ 10cm om man ska se nåt utan brillor
Du är för ung och har redan förstört din syn med mobiltelefoner.
Så det funkar bara mot video-appar? Inte mot Spring board eller t ex Safari?
Bra för alla åldrar
Det kan jag visserligen helt relatera till de senaste åren…
Jafytusan, det är hemskt.
Testad nu precis med YT-appen men det hände ingenting. Absolut noll. Inget meddelande, ingenting.
Jag har också slagit på det men inte fått någon varning oavsett vad jag gör
Japp, men störde mig så mycket på det så jag stängde av det igen
Edit: testade nu igen. Gick igång direkt i DiscourseHub men inte i Safari…
Ja. Jag har fått en spontan varning någon gång
Tog en skärmdump då men hittar den inte nu
Japp! Men de kan köra upp det där priset i baken, alldeles för dyrt!
Detta var fan guld.