iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma och övriga Apple-uppdateringar

Enligt Apples webbsida ska det fungera på Apple TV 4K, men också enligt Apples webbsida ska det fungera med Apple TV 4K Andra generationen och framåt. Min Apple TV 4K är första generationen och där fungerar det inte.

1 gillning

Hur vet man om man har första eller andra generationen då?

Det kom väl en ny fjärrkontroll i aluminium med den andra generationen om jag inte minns fel, jag hade en 1:a-gen med glaskontrollen (den svarta) och bytte till en 2:a-gen.

Precis som @mattiL säger, kom den med den svarta fjärrkontrollen är det en first gen. Kom den med den silvriga fjärrkontrollen med lightning är det andra generationen och kom den med den silvriga fjärrkontrollen med USB -C är det tredje generationen.

1 gillning
1 gillning

Lite OT men en fråga om widgets. På min iPad kan jag svepa till vänster och få upp en panel med widgets från hemskärmen. Finns den på iOS också eller enbart iPadOS?

Finns på iOS också.

1 gillning

2 gillningar

Du betar av den ena efter den andra. :joy::joy:

1 gillning

Givetvis

1 gillning
Build Developer Public
21A5248v Dev Beta 1
21A5268h Dev Beta 2
21A5277h Dev Beta 3
21A5277j Dev Beta 3 Update Public Beta 1
21A5291h Dev Beta 4
21A5291j Dev Beta 4 Update Public Beta 2
21A5303d Dev Beta 5 Public Beta 3
21A5312c Dev Beta 6 Public Beta 4
21A5319a Dev Beta 7 Public Beta 5
3 gillningar

22/9 närmar sig…

Vad händer då? Inget är väl bekräftat av Apple eller har jag missat nått?

22/9 kommer väl närmare och närmare oavsett om Apple bekräftar det eller inte :slight_smile:
Skämt åsido, ryktena säger

• Apple Event 12/9
  • Förbokning 15/9
  • I butik 22/9

Den nuvarande frekvensen av veckovisa betabyggen motsäger inte den möjliga tidplanen.

Men vi får se

2 gillningar

Minns inte att det har sett ut så här tidigare.

1 gillning

Beta 4

Jag hade den också men fick den @Zop visar med senast betan. Faktum är att för första gången kan jag växla mellan SIM-korten så det är bra!

Vad ”visuella röstbrevlådan” är går jag dock bet på.

Den visuella brevlådan är en funktion som vissa svenska operatör inte har.

Du kan se vilka meddelanden som du har

Edit: Rättade mitt påstående efter det att Zoo påpekat att det finns operatörer som har det. Typsikt nog så har jag två operatörer... de som inte har det :slight_smile:

1 gillning

Visuell röstbrevlåda finns hos 3 och Tele2 men ej hos Telia och Telenor (finns hos Telenor i Norge).

1 gillning

Även Telia har visuell röstbrevlåda i Norge (!).