iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma och övriga Apple-uppdateringar

Inga problem för mig.

Jag hittar inte den där. Ska se om jag hinner upp till sovrummet under lunchen för ytterligare ett försök.

Såg precis att Reminders nu har inbyggt stöd att sortera inköpslista för matbutik. Att den liksom automatiskt grupperar liknande grejer. Någon som kör iOS 17, funkar detta också för oss svenskar? Och nån som också kör beta på klockan, stöds det också i klockan? Eller försvinner alla grupperingar på klockan?

Från https://www.youtube.com/watch?v=jLVCP7oMFNs&t=203s

Fungerar ej i Sverige.

1 gillning

Som så många andra språkrelaterade funktioner

1 gillning

Tråkigt! Kan ju inte vara supersvårt att bara lokalisera olika matvaror till olika språk... :thinking:

De har inte Kalles kaviar i USA.

Kör watchOS 10 senaste beta (beta 4), och då verkar jag ha tappat e-sim i min klocka. Står att jag inte har ett abonnemang vilket inte stämmer.
Kan heller inte lägga till e-sim, jag har 3 som operatör.
Någon som har samma bugg?

Brukar räcka med att starta om klockan.

1 gillning

Har gjort det flera gånger samt även startat om telefonen.

En nollställning löste problemet.

1 gillning

Nej. Har esim med Telia. Har inte haft något problem. Har kört beta från första möjliga tillfället

1 gillning

Upptäcker att min standardurtavla försvunnit från min AW..:frowning:

Edit, hittade den..:crazy_face:

Hittar inte journal i telefonen eller FaceTime på AppleTv… funger inte det i Sverige eller?

Har inte kommit ännu. Kommer troligen i ett senare släpp

1 gillning

Facetime ska komma i höst.

https://www.apple.com/se/newsroom/2023/06/tvos-17-brings-facetime-and-video-conferencing-to-apple-tv-4k/

Jag har ett klart minne av att jag provade FaceTime på AppleTV i ett av de första släppen men appen finns definitivt inte nu

Kör man då med lurens kamera? Blir ju lite knepigt när man fäster blicken mot TV'n. Men det är kanske mer tänkt som gruppsamtal? Sen finns det kanske redan TV med kamera som är till ändamålet? Vad är nästa steg, E-sim i ATV?

Ja, telefonens eller iPadens kamera.

Det är därför som jag har ett minne av det hela. Men jag kan givetvis minnas fel. Det händer oftare nu för tiden :wink:

Appen fanns i första eller andra betan, hittar du den inte nu?

Tror du behöver ha den senaste Apple TVn för att det ska funka, min 4k har inte stöd för FaceTime.