iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar


:face_in_clouds:

2 gillningar

Nu fick jag både ATV & HomePod uppdaterningen men jag har ju första generationen homepod så det blev inte så mycket nytt.

HomePod 1:a gen 16.3. :joy::joy::joy:

10 gillningar

Och nu är min mini uppdaterad, ska kolla ATV senare.

1 gillning

Och nu är ATV klar också.

Jag skulle vilja få en lista på mina (familjens) Apple-enheter och se vilken iOS-version de har installerad. Finns det något sätt att göra det? Jag loggade in på iCloud.com men det enda jag hittade där var "Hitta enheter" och de visar inte vilken iOS-version de använder?

En nice detalj gällande Siri som kom nu med iOS 16.3 är att när man ber henne aktivera ett scenario i hemappen så får man en liten trudelutt att det är utfört istället för hon säger att det är aktiverat.

1 gillning

Visst drogs nya homekit tillbaka och finns ej i 16.3? Efter uppdatering till 16.3 är hela mitt hem sabbat. Alla grupperade lampor är återställda och alla enheter är placerade i samma rum.

Det måste vara orsakat av något annat, nya arkitekturen ska inte vara med i 16.3.

Hm, ja nu är det något tokigt som skett. Hälften av alla lampor går ej att styra. Står bara som 100% oavsett vad. Skedde direkt efter uppdatering. Kan inte heller byta namn på några lampor utan får felmeddelande på att det redan finns lampa med det namnet. Märkligt.

Aj….

Jag fick liknade problem. Hoppas att det löser sig. I mitt fall fick jag plocka bort ett rum och lägga till det igen.

Jag har nu gjort om hemmet en tre gånger men helt plötsligt nollställs det igen. Skedde det också i samband med uppdatering för dig? Lyckats nu isolera det till Hue. De enheter jag har via min Rpi funkar som vanligt men ej Hue.

Ja, det skedde när jag installerade RC-betan. I mitt fall var det mina HomePods som tappade bort ett helt rum som bara hade Hue-lampor men tror inte att det var Hue som ställde till det.

Verkar som att iOS 16.3.1 är på väg ut.

Släpptes igår.

Verkar vara en viktig uppdatering. Konstigt att Apple inte kunde skicka ut den som en automatisk tvingade uppdatering.

9to5 tycker inte det är en viktig uppdatering om man använder Google Photos:

Upplever det på en uppdaterad iPhone 8

Nu är Google foto uppdaterad och fungerar med iOS 16.3.1

Såg att vår iPad Air 2 inte går att uppdatera till iPadOS 16, verkar stanna på 15.7(?). Säkerhetsrisker med detta framåt?