iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Från sajten:


iPadOS och iOS blir lite bättre denna afton då Apple har släppt nya uppdateringar som inte bara bjuder på buggfixar utan även lite nya funktioner.

Något du kommer märka efter uppdateringen är att du har en ny app på hemskärmen som heter Freeform. I appen kan flera olika användare skriva och rita tillsammans för att spåna idéer och mycket annat. Utöver detta så är även Hem-appen optimerad så bland annat responstiden är bättre än tidigare. Om du har en iPhone 14 Pro eller iPhone 14 Pro Max så kan du även justera Always-On-läget så bara klockan och notiser syns på skärmen och inte bakgrunden.

Apple Music får även idag en ny karaokefunktion så du kan sjunga och parta med vännerna via Musik-appen. AirDrop görs lite säkrare också och om du har valt att alla ska kunna se din telefon så måste detta nu aktiveras och sedan är funktionen bara igång i 10 minuter. Utöver detta har det även släppts uppdateringar till Apple Watch, HomePod, Apple TV och Mac.

Fan.

1 gillning

Det kommer nästa år.

1 gillning

Är det nu minustecknet på Apple Watch gör comeback :grin:

1 gillning

Har haft det hela tiden. Bara att använda rätt väderapp.:nerd_face::joy:

2 gillningar

Det kan man inte tro med tanke på hur mycket det har engagerat folk här :sweat_smile:

1 gillning

Ni har ju bara haft plusgrader. :joy::joy::joy:

De har en väderapp som heter Rain och när man öppnar den står det bara ”YES!”.

3 gillningar

De behöver inga minustecken där då det hörs märks när det haglar. :joy::joy::joy:

Att slippa ha bakgrundsbilden på låsskärmen var ju smutt.

2 gillningar

har en bugg i med airpods 3. så fort de är kopplade till iphone 13 pro så har caset 0 i batteri. lägger jag in de så visar caset rätt batteri.. visar 0 endast när hörlurarna är utanför caset. någon annat med samma problem? min ipad air har jag inte detta problem, har inte uppdaterat den

Yes samma här! Dock Pro (Gen 1) och iPhone 14 Pro Max.


Jag har också detta.

Känns som att någon gjorde fel. Pro 2 visar batteri hela tiden. Eftersom de äldre inte kan så blir det noll tänker jag

Samma

Felet för minustecknet är genomgående på alla typer av device. Såg att även Hem på Macen har samma fel.

Men nu är 16.3 beta på väg ner...
Och motsvarande på hela maskinparken (utom jobbdatorn)

1 gillning

Min ipad och iphone 13 pro har inte problemet med minus. Endast aw ultra

Hur fungerar det för er?

Känns definitivt något man vill hålla sig ifrån ett tag.

Kan inte uppgradera. Klagar på att Apple TV:n på lantstället inte har senaste tvOS. Den är inställd på manuella uppdateringar så får vänta till julhelgen.

@Zop

Vaddå, uppdatera till senaste arkitekturen går väl att göra ändå? Att du bara uppdaterat din andra ATV senare när du får möjlighet…?

Frågan är också om man vill…det verkar inte vara ett så trevligt resultat hos många om man läser tweetens kommentarer.