iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Ni som orkar kan nu ladda WatchOS 9.0.1

1 gillning

Ni kan ju ladda in iOS 16.0.2 på samma gång, skakfix för iPhone 14 kamera mm.

3 gillningar

Den är på väg ned nu, men WatchOS har inte dykt upp ännu hos mig.

Bara för ultra så vitt som jag vet

2 gillningar

Någon som testat nya Ventura, är det fort det jobbiga glappet mellan meny och fönster?

finns inget mellanrum nertill

Apple, ge mig min 1px

Har uppdaterat till 16.0.2 men får fortfarande ofta prompter om att tillåta inklistring.

Eller hur! Ingen skillnad alls. Är man en person som kopierar mycket blir man ju vansinnigt. :triumph:

1 gillning

Mkt märkligt, för mig är bekymret helt borta sen jag uppdaterade till 16.0.2 :thinking:

Sluta kopiera, var ett original :wink:

1 gillning

Har problem med notiser på låsskärmen. Ibland, inte alltid när jag får en notis lyser skärmen upp och man ser att man fått en notis för att sedan en sekund senare automatiskt försvinna från både låsskärm och notiscenter. Någon mer som upplevt samma?

Du har inte råkat ändra till antal under Inställningar → Notiser? I så fall måste du klicka på siffran längst ner på låsskärmen för att se notiserna.

1 gillning

Jag har inte haft tid att grotta ner mig till fullo i notiserna i iOS 16 men ser viss potential, i synnerhet med 14 Pro och always on display. En sak undrar jag dock om jag har missat en ny svepgest eller varför ska man svepa två gånger för att få fram notiserna från hemskärmen; först ner och sedan upp (i alla fall efter en stund)? Hade det inte räckt med bara nerifrån (som på låskärmen)?

Tycker detta också är irriterande. Antar att beror på att man valt ”trave” för notiser..

Jag har på antal och en del hamnar på siffran men en del "tas bort" helt direkt och försvinner från notis från allt.

Det går fortfarande inte att välja att bara få notiser från en app i ett visst fokusläge?
Jag bombas i mail i outlook appen om olika signal och spårfel för hela Västra Götaland, skulle vara bra om jag bara kunde få jobb mail på jobbet.

Har du kontrollerat att notiserna för de apparna är inställda att visas i notiscenter?

Outlook-appen måste lägga in stöd för fokuslägen i så fall.

1 gillning

Hade liknande problem i publika betorna för iOS16 men tycker det funkar nu i skarpa versionen. För mig yttrade det sig i att nya notiser kom först långt (typ timmar) efter att de borde dykt upp (lite osäker på om det är så du beskriver ditt problem).

I see… Då verkar Apple inte ha tänkt hela vägen här. Varför ska två steg vara bättre än ett? :crazy_face:

Jag slog om från Trave till Antal, men ingen skillnad.

Du får väl tänka lite tvärtom. Gör ett fokusläge ”Ledig” där du bara tystar notiser från Outlook.

På jobbet kör du sedan ofokuserat! :laughing:

3 gillningar