iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Påminnelser i iOS 16 håller på att driva mig till vansinne. Sitter på jobbet och fick precis en notis om att frun lade till ”frysta ärtor” i listan ICA + ett tiotal notiser till om olika matvaror.

Ska man behöva hitta en alternativ lösning för inköpslistor? Vi har alltid använt Påminnelser med listor för Apoteket, Coop, ICA, IKEA, Systembolaget och så vidare.

Samma här på 12 Pro. Men det går alltid att väcka via knapparna och felet är i princip kopplat till när jag laddat ett tag. Händer nästan aldrig utan laddning.

1 gillning

Använder ni inte ICAs egna app för inköpslista? Den får man ju i handscannern sedan när man handlar.

2 gillningar

Jupp är en bugg

1 gillning

Finns ingen handskanner där vi handlar.

7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Får fortfarande inte fart på Viaplay. Det enda som fungerar är att gå in på en barnprofil. Tack och lov är Viaplay en av få playtjänster som fungerar minst lika bra i Safari.

Viaplay slutade fungera på min ATV när den fick för sig att installera tvos 16. Men på min 12:a funkar det fint.

1 gillning

Konstigt kör Viaplay genom min Apple TV.
Inga problem, har du uppdaterat appen manuellt eller ja kollat så det inte finns några uppdateringar i storen?

Har inga problem på Apple TV. Där kör jag tvOS 15.

Viaplay fungerar inte på min iPhone eller iPad. Jag kommer till sidan där jag kan välja profil. Väljer jag någon av profilerna som inte är barnkonto blir det svart en stund och sedan kraschar appen. Barnkontot verkar fungera utan problem.

Funkar fint på min iPhone 12 Pro Max. (Drog in betan nu som Freja funkar)

Har ni också profiler på Viaplay? Tänker om det är något med dem som krånglar.

Har en profil inlagd. Måste välja den varje gång.

Samma för mig, men i mitt fall funkar endast min originalprofil (som har fulla titträttigheter) så jag kan för stunden leva med det hela...

1 gillning

Testade att lägga in en barnprofil och den kommer jag inte in på. Väljer jag den så står den bara och laddar på startskärmen. Originalprofilen funkar däremot.

1 gillning

Ändrade den fungerande barnprofilen till en vuxenprofil och då kommer jag fortfarande in på den. Alla andra profiler kraschar fortfarande.

Verkar, som sagt, vara något med profiler som krånglar i betan.

1 gillning

Det här kommer man ju bli galen på. Har flera olika listor delade med sambon och är inte intresserad av notiser på det här sättet. :-1:t2:

1 gillning

Dela gärna med er hur ni använder er påminnelse :slight_smile:

Vem vare som kasta?

Finns en sak till som jag inte gillar i nya Påminnelser: Alla dagens brickor tänds kl 00:00 (i tidigare OS har de tänts när klockslaget infaller). Bugg eller feature?

1 gillning