iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Du frågade och jag svarade... :wink:

Svaret är att en action kan styra settings för lås av skärm... men inte så som jag vill ha det.

Det är inte meningen att man skall använda telefonen medan carplay är kopplat, därav finns antagligen inte det valet.

Jag visste mycket väl att den action du visade finns, min fråga var mer menat som ett påstående med öppning för att bli överbevisad :blush:

Jag ger upp, får lära att komma ihåg att ändra låsskärmen manuellt varje gång man vallar bilen nån längre sträcka och återställa när man nattar bilen.

Fick göra en nödlösning... När CarPlay blir anslutet kommer ett röstmeddelande till hörlurarna om att stänga av autolock, när man kopplar från mobilen kommer ett annat röstmeddelande upp om att återställa...
Bliv tvungen att ändra till engelska för det gick inte att förstå vad Siri blubba om.

1 gillning

Såg att om man lite halvsnabbt klickade på en bild med annan valuta så triggades en översättning till lokal valuta :+1:t2:

Klickade på siffrorna från denna bild:

(Kanske inget nytt för er men jag hade inte sett det innan)

4 gillningar

Nytt för mig också :grin:

1 gillning

Kunde ni alla tipsen?

7 gillningar

Nej, inga… Så bra tips! :+1: (Har kanske inte heller saknat dem men kan ju börja ljuspinga telefonen.)

1 gillning

Inget av dem, så tack för tipsen. Ska nu bara hitta användningsområden för dem..:sunglasses::sweat_smile:

2 gillningar

Ska börja ljusplinga min mobil för att reta min familj ännu mer. :sweat_smile:

1 gillning

Då kan ju @Marcus_Attefors börja förbereda sig på följande scenario:

Hur får man ficklampan att blinka flera gånger?
Hur släcker man ficklampan manuellt?
Kan man få ljudspelaren att starta podden när man ska vakna?
Bakgrunden var ju lätt att ta bort men finns det någon ta bort gipset funktion?

:joy::joy::joy:

Hmm… Ljuspinga funkade inte hos mig. Hold and tap gjorde ingen skillnad (blev endast ljudsignal). Måste funktionen aktiveras?

Vad konstigt, nej ingenting ska aktiveras, det är bara att hålla in fingret på knappen på klockan så ska det kicka igång.

Min fru gjorde också detta på sina enheter utan att något lyste. Märkligt att det inte funkar för oss. Någon annan det inte funkar för?

Dom två sista visste jag om. Den sista har jag använt i många år då jag ibland somnar till film/seriemusik. :+1:t3:

1 gillning

Vad har ni för iPhone?

iPhone 12 till AW5 senaste OS.
iPhone 14 Pro till AW7 senaste OS.

Superkonstigt, borde verkligen funka då. Apple skriver.inte heller något om att aktivera det.

1 gillning

Ja...

Inställningar på telefonen, Hjälpmedel, Blinkande LED vid notiser, aktivera

Troligen det som saknas

1 gillning