Apple-uppdateringar (2019–2020)

4 gillningar
2 gillningar

1 gillning

Nu kör vi. :joy:

3 gillningar

Några engelska menyer efter senaste PB.

6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Appar och tjänster som spårar oss

Jag fick meddelanden om att jag hade för svaga lösenord på en del ställen då uppdateringen 14.5 PB var färdig. Inget jag fått tidigare ligger under säkerhetsrekommendationer.

Togs MagSafe symbolen (den gröna ringen med blixten i mitten) bort i senaste uppdateringen 14,5 PB? Dyker inte upp längre när man lägger den på laddaren.

Se det som ett tecken :innocent:

1 gillning

Vill inte ha dessa tecken. :joy::joy:

Varför gillas inte MagSafe?

Med risk för att starta en ”bråkdebatt” jag inte vill deltaga i…

Hur svårt kan det vara att sticka in en kontakt som till på köpet inte kan vändas fel för att få optimal laddning?

Varför ha en extra klump på telefonen när man vill använda den under laddning.

Knepigare att ladda när man är på ”språng”.

Tar mer plats i fickan/väskan.

En telefon som redan är lite för tung för att vara bekväm behöver inte extra tyngd i form av magneter.

Rimmar ganska illa med apples påstådda miljömedvetenhet.

Fast jag struntar i vad folk köper så länge kontakten får vara kvar, vilket jag är lite orolig för att den kanske inte får på sikt. Men som det ser ut just nu så tror jag inte att Apple vågar plocka bort kontakten, ytterst få som inte är teknikfrälsta tycks gilla den.

Eventuella diskussioner får klara sig utan mig :wink:

3 gillningar

Jag gillar Magsafe!:heart_eyes:

2 gillningar

Ja se på fan!

1 gillning

Gillar också MagSafe. Tror folk har lite fel uppfattning om MagSafe och endast tror att det är ännu ett sätt att ladda. MagSafe är, och kommer bli, så mycket mer än bara laddning :smiley:

3 gillningar

Jag upplever inte laddaren direkt klumpig utan kan lätt använda telefon under laddning om det behövs. Som du misstänker kommer nog lightning kontakten försvinna då man kommer att kunna göra mycket med MagSafen. Personligen tycker jag den är guld när den snäpper fast under telefon.

Lightning drar in fina pengar i licenskostnader, $4/kontakt.

1 gillning

Vad är det jag missat :thinking:

Gissningar och förhoppningar om ytterligare funktionalitet som hade varit bra för MagSafe :slight_smile:

Just nu laddare, plånbok, fodral och diverse hållare just nu. Framtiden bådar gott :smiley:

1 gillning

Den har ju också stöd för att överföra data. :+1:t3:

1 gillning