iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Tack och lov.

När jag håller telefonen med en hand så är det höger.
Så när krysset är till höger är det lättare att nå. :+1:t3:

1 gillning

Hade aldrig hänt på Steve Jobs tid (han var vänsterhänt).

Tycker det borde vara en inställning i så fall. Många av oss är vänsterhänta.

Så helt plötsligt skall allt ha en inställning. :joy:
Get an Android!

Apple verkar redan börjat gå den vägen med tanke på att man kan välja olika sätt att visa flikar och att man kan stänga av färgerna på flikarna i macOS. Tidigare hade det antagligen krävts ett kommando i terminalen för att ändra sådana inställningar (om det var möjligt över huvud taget).

12 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Teknikanvändande som höger- eller vänsterhänt

Har det varit kryss på vänster sida i ios14? Känns naturligt med höger och då har jag inte använt Windows sedan 2019

Längst upp till vänster på alla fönster i macOS och till vänster på alla flikar i Safari.

Tycker att man ska vara konsekvent med vänster eller höger.

Intressant. Du får ofta upp mina ögon för små saker jag aldrig ens reflekterat över. :ok_hand:

Har inga synpunkter på var stäng-krysset sitter, men när blir det fel/rätt färg i flikarna? Var ska jag kolla…? (Just TV kör jag i webbapp från Safari så den ser ut som alltid även i iOS 15 beta för mig.)

2 gillningar

Färgen på flikarna är i macOS Monterey.

1 gillning

Aha, det ser jag ju nu. Då så, där har jag inte vågat betatesta än.



Här får du några fler exempel på hur det kan se ut.

MacOS ja men iOS?

Samma sak där på flikarna.

Går väl att slå av på både iPhone/iPad och Mac? :thinking:

Kryssen till vänster? Tror inte det. Varit standard så länge jag kan minnas.

1 gillning

Miss av mig, trodde ni pratade om färgerna igen!

1 gillning

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Statistik över Bubblan

I see, nu ser jag det om man kör liggande, ja. Jag använder alltid mobilen stående så därav har jag inte reflekterat på detta.

Vet inte om jag vågar säga det till dig, men jag tycker att jag gillar att flikarna fångar upp den omgivande färgen, i varje fall efter några minuters användning. :crazy_face:

1 gillning