iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Det är mindre förändringar mellan Big Sur och Monterey än det var mellan Catalina och Big Sur.

1 gillning

M1 Air (8GB)

Men som sagt, jag gör ingen utveckling eller sådant på den för tillfället.

1 gillning

Ah, okej! Får se om man orkar hålla sig ifrån att testa det då, bör väl släppas i slutet på september?

1 gillning

Catalina släpptes i oktober och Big Sur i november. Gissar att Monterey släpps i samband med nya MacBook Pro någon månad efter iPhone 13.

1 gillning

BTW: Min adress hit är dold på detta sätt :slight_smile:

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Ja, men de senaste har släppts sent september eller tidigt oktober. Så jag hoppas på det!

El Capitan - 30/9
Sierra - 20/9
High Sierra - 25/9
Mojave - 24/9
Catalina - 7/10
Big Sur - 12/11

Testade Monterey i dag för din skull. Kör på!

1 gillning

Är det någon som uppskattar vad de gjort med safari i iOS 15? Känns som man fått en android i handen :unamused:

Jag tror de är på rätt spår. Kommer ta ett par större uppdateringar innan allt är ”perfekt”. Men bra tänkt.

Det är hemskt. Vänjer mig inte. Hoppas på inställningar för köra vanliga sen.

För min del funkar det då jag kör Firefox. :joy::joy:

Vad ser du för fördelar?

Jag gillar safari mkt mer

1 gillning

Bra beskrivning, jag gillar safari skarpt. Svepa mellan sidor, gillar även tab groups då kan jag ha en grupp för olika recept osv
safari ios15

Först och främst att man äntligen tänker mobiltelefon. Varför ska adressfältet vara högst upp? På en dator kan man ha det men det har bara följt med till mobilerna.

Sedan gillar jag flikarna mer i 15 än 14. Tror också grupperingen av flikar blir bra.

2 gillningar

Det ”normala”är att man har svårt för förändringar🤷🏻‍♂️
Men, jag kan tycka att du har en poäng med att det är en fördel med att lägga adressfältet nere, gör enhandsnavigering lite enklare på en stor skärm👍

1 gillning

Nu funkar BankID i pb?

Funkar i dev, så bör funka i pb.

1 gillning

Ja

1 gillning