iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Blir ändå inte så där

Man kan inte minimera. När man scrollar hänger headern med

Min app beter sig helt annorlunda när jag skrollar

Eller Göteborg…

Nä så beter sig inte min :joy:

Märkligt. Du kör public beta 6?

Ja, men samtidigt så ingår inte väderappen i själva betan (tror jag). Den distribueras via appstore

Intressant dilemma :slight_smile:

Jag tror inte det är någon större skillnad mellan DB och PB överlag. Och framförallt väder-appen är nog samma.

Väderappen ingår i betan

Största problemet jag har med Väder-appen är att den inte finns i iPadOS. Tror ni Instagram hinner före?

Den har heller inte någon bra widget som går att anpassa.
Och på klockan är det väl likadant. Så jag fortsätter med Carrot Weather där möjligheterna är nästan oändliga.

Både developer och public betan har samma build nummer så dom är identiska.

Frågan är hur bra de andra apparna blir när Dark Sky (Apple) stänger ner sitt API i slutet av 2022.

Jo du har rätt.
Intressant att det blir så olika

Appen finns inte men widgeten finns i iPadOS.

Inte för att det gör saken direkt bättre

header hänger med för alla boxar för mig

Så är det inte för mig :slight_smile:

Och inte för mig.

Däremot så beter sig min väderapp på min jobbtelefon på det där sättet. Och den kör inte beta

Undrar varför jag är så nyfiken. Jag använder i princip aldrig väderappen

Anledningen till att jag kör väderappen är dess widget. Men ska ge den en riktig chans nu.
Tycker bättre om YRs app, dock är widgeten sämre, till och från laddningstid när man går via widgeten

Ungefär samma känsla som jag har…
:slight_smile:

1 gillning

Ok, dags för ett par synpunkter på nuvarande betaversioner:

  1. Kryss för att stänga uppe till höger är aldrig rätt i Apples värld. Är detta en ändring de gjort för att de flesta som kör iPhone är Windows-användare? :triumph:

  1. Vem tyckte det var en bra idé att låta Safari byta färg när man byter flik? Eniro är gult, CDON är grönt, Bubblan är svart … :nauseated_face: