Apple-uppdateringar (2019–2020)

Jag vill väldigt gärna ha källa på detta…

1 gillning

Spark är lika bra/dåliga som övriga 3e parts mailappar
[I posted a discussion of this in the main subreddit. Any third party email app stores credentials on the servers. Spark is doing the same thing as Outlook, Airmail etc do. It’s required for push notifications. The stock Mail app is the only one that doesn’t, among those with push. As such the discussion here is severely misinformed. You can find more here: https://www.reddit.com/r/apple/comments/adazxk/psa_there_is_nothing_special_about_spark_emails/]

bild

bild

Myskväll med betor :heart_eyes:

2 gillningar

Sockerbetor? :joy:

1 gillning

Det går inte dölja hemskärmar på iPad va?

Någon som kör iPadOS 14 på en generation 5 ipad(2017), och kan berätta om det flyter på bra?.

Nope

Så synd :frowning:

Jag kör iOS 14.2 PB och har märkt sedan den senaste uppdateringen så har ringsignalsljudet skruvats ner till min 2 gånger. Inte så kul när även alarm signalen knappt hörs. Någon bugg månde? Någon annan som upplevt det samma?

Kör 14.2 dev-beta 2 och har inte märkt detta.

Jag slog på ändra volym med knapparna för att se om det blir någon skillnad.

Har ni märkt att när man uppdaterar appar så kommer ”blå picken ” som indikerar uppdaterad app helt random upp alltså den kan dyka upp efter 5 min / 1 dag , förut så dök den ju upp direkt

Nu fick YRs widget åka bort till förmån till väder-appen. Uppskattar yr-appen mer men widgeten är så anskrämlig

Håller med. Gjort samma samt skrivit till Yr.

1 gillning

Du kan ju alltid göra din egen widget istället, som ser ut som du önskar och som innehåller väderdata från den tjänst du vill.

Har också skrivit till yr kring detta :+1:

1 gillning

Ja vet, orkar dock inte hålla på och mecka med genvägar :see_no_evil::speak_no_evil:
Är det widgetpack som gäller då?

Om man vill kunna hämta data som i detta exemplet så är det WidgetPack som gäller, japp.

Övriga Widget-appar känns helt meningslösa, kan jag tycka. Det enda de kan gör är att visualisera information som redan finns smidigt tillgänglig i telefonen. Inte hämta in extern data i någon större utsträckning, vad jag har sett.

Så om jag vill hämta data från SMHI och ha några fräsiga väderikoner (moln, regn, sol/moln) så kan jag göra det i widgetpack? Eller kan widgetpack bara visa text?