iOS 14.5 kommer senare i dag

Du går in på HomePoden i Hem-appen. Längst ner i inställningarna där ser du vilken version den/dom ligger på.

1 gillning

Men visst ska då den togglen vara av och inte på? För att aldrig få någon fråga, va…?

1 gillning

Yep, den ska vara av om man aldrig vill få en fråga och neka alla appar att tracka.
Sen måste apparna bygga in stöd för att fråga om tracking vilket de måste göra för att få släppa uppdateringar i app store.

2 gillningar

Jag fick läsa beskrivningen i iOS 5-6 gånger för att förstå att den skulle vara av :sweat_smile:

Jag med… inte jätte lätt att förstå. Fast då finns det inget fel läge om man vill neka.

2 gillningar

Riktigt bra genomgång av nya anti-spårningsfunktionen.m av @nikka

Även i text.

6 gillningar

Såg också skillnad. Bilden innan var mer åt det blå/lila kallare hållet. Så blev en mer naturlig bild.
Sen kan jag säga att efter ett tag så märker jag inte att bilden är lite kall eller varm utan jag vänjer mig rätt snabbt vid bilden och orkar inte sitta och justera så länge och absolut inte flera ggr.
Så för mig så är denna funktion perfekt :+1:t2:

2 gillningar

Instämmer till 100%

2 gillningar

Att kunna låsa upp telefon med hjälp av klockan när man har mask på sig är ju sjukt nice !

Någon som lyckades att uppdatera HomePoden? Står bara och maler.

Jag hade samma sak med en av mina. Om du håller nere på den så du får mer info, där skrollar längst ner så tror jag att du kommer se att den redan har fått 14.5. Jag tror detta är någon bugg som gör att den bara fortsätter tugga.

Det jag gjorde var att jag tog bort den från hem-appen, då resettas den och du kan lägga till den igen genom att hålla telefonen intill den.

1 gillning

Jag startade om de så avbröt den uppdateringen. Provar om ett par veckor igen.

Min mini tog det nog en dag för men det gick vägen.

1 gillning

Min uppdaterade till 14.5

Inga problem här. Mina HomePods började uppdateras när jag öppnade inställningarna i måndags. Sedan uppdaterades minin under natten senare samma dag.

Kollade du med long press och du hade verkligen inte 14.5 redan?

Någon som sett någon info om HomePod (mini) 14.5?

Det är väl inget större i 14.5 generellt. Buggfixar typ.

1 gillning

Min ena HomePod uppdaterades direkt, den andra uppdaterades över natten.

Jag ska kolla lite senare.