iOS 14.5 kommer senare i dag

Här blev det lite för rött med färgkalibreringen (eller så har Ted Lasso bränt sig i solen inför säsong 2, som jag såg trailer för precis).

1 gillning

Min färgbalans blev bättre på testbilden så jag kör på den tillsvidare. Första försöket misslyckades av någon anledning.

1 gillning

Du ska ta av 3D glasögonen när du kollar på kalibreringen. :joy::joy:

2 gillningar

Kanske la stänga av true-color :wink:

2 gillningar

Nej, Cyndi Lauper vet vad som är bäst för min tv.

2 gillningar

Snart så…:smiley:

Om man verkligen vill grotta ner sig.

Uppdatering för HomePod verkar vara släppt

2 gillningar

Ännu inte sett en enda ruta gällande IDFA i någon av mina appar…

Äntligen har de löst så mina två olika homekit installationer inte tror att de är på samma ställe :hugs: Temperaturen på landet har gått upp och ner som en jojjo hela vintern, när den tror jag kommer dit varje dag… Macn har alltid haft rätt på var de ligger men inte telefonerna

Störigt också att uppdateringen för mina HomePod minis har stått i läget ”Häntar sedan igår kväll och gör fortfarande. Blir typ aldrig färdiga…

1 gillning

Uppdaterar min HomePod nu. Den hämtade när jag öppnade hem och klickade på HomePod. Sen fick jag manuellt sätta igång uppdateringen

Jag har stängt av det för alla appar sedan förr. Då får man ingen fråga.

Exakt samma sak här också, obeskrivligt irriterande. Har även ryckt strömmen till den helt men så fort den är igång igen så står den bara på hämtar…

De har blockerat Sverige. Den är ju inte lanserad här. :wink:

1 gillning

Sant, får fortsätta ha den som bokstöd!

2 gillningar

IOS 14.5 äter batteri verkar det som. Iallafall på min iPhone 11 pro. Nästan 70% mindre juice sen jag uppdaterade igår kväll.

Indexering, är mer eller mindre alltid så första dygnet, det kommer bli bättre snart :slight_smile:

Hur kollar man uppdatering i HomePod Mini?

Samma här också :unamused: