iOS 14.5 kommer senare i dag

Från sajten:
image

Enligt New York Times och Financial Times så planerar Apple att släppa iOS 14.5 senare idag.

Mjukvaruuppdateringen har varit i betatest sedan 1 februari och det är en gedigen uppdatering med flera nya funktioner, allt från att låsa upp en iPhone med FaceID medan du har munskydd med hjälp av en Apple Watch.

Något som många med Apples senaste iPhone 12 linje längtat efter är att iOS 14.5 ger stöd för 5G i Dual-SIM-läge.

Vi kommer även få Waze-liknande funktioner i Apple Maps, nya emoji, nya Siri-röster, stöd för PlayStation 5 och Xbox Series X handkontroller, en ny Apple Podcasts-app, buggfixar.

Alla i USA som har tillgång till Apple Fitness får framöver AirPlay 2-streaming för Apple Fitness + -övningar.

Det största är dock att från och med iOS 14.5 kommer Apple kräva transparens för appspårning, Det här kommer kräva att appar får användarens tillstånd att spåra användares aktivitet i andra appar och webbplatser för riktade reklam.

5 gillningar

På en måndag?? Vad händer med världen?

3 gillningar

Jag som hörde från en säker källa (@bittin i Applebubblan på Facebook) att den släpps i morgon klockan 19:00. :wink:

Feltrycksnisse: “i Apple Mars”. @Thor

2 gillningar

Bittin kan man alltid lita på! Säkra och trovärdiga källor!

2 gillningar

-Vad är det här?
-Det är en haschkaka.
-Haschkaka?! På en torsdag?!

:wink:

1 gillning

korrigerat

Hallå, varför ser jag den inte?!:joy:

Poppa upp för mig nu när jag kolla :+1:t2::nerd_face:

2 gillningar

Samma här.

Har ni redan iOS 14.5 rc så är det samma version, finns inget att uppdatera till.

Jag drog aldrig in den, ville hoppa av beta-spåret.

2 gillningar

En hoppar inte bara av beta så där

2 gillningar

Kommer även AppleTVOS 14.5 ikväll, eller dröjer det ett tag till?

Den är ute.

Släpptes ikväll:
iOS/iPadOS 14.5
watchOS 7.4
macOS 11.3
tvOS 14.5

2 gillningar

Då får man testa förgkalibreringen ikväll då :+1:t2::+1:t2: Om det inte blir för sent så jag får göra det imorgon. Men ska bli lite kul att testa.

1 gillning

Lycka till!
Min gamla tv gick den bet på :pensive:

1 gillning

Ok va trist. Då kanske det blir så på min också då den har några år på nacken.

Trist! Hos mig blev det rätt stor skillnad faktiskt :+1:t3: