Invasionen av Ukraina đŸ‡ș🇩

Det ska man alltid ha med i tankarna. Även om det verkar mer lĂ„ngsökt i just detta fall. Det skulle ju vara om de helt plötsligt lĂ€gger skulden pĂ„ Ukraina. Eller anvĂ€nder attacken för nĂ„gon Ă„tgĂ€rd som gynnar dem i Ukraina.

Man ska dock tÀnka pÄ att IS har en historia att ta pÄ sig saker som ingen annan tar pÄ sig inom nÄgra timmar.

Det var Àven artiklar i Sverige om detta sÄ det var en vÀldigt tydlig varning. Varningen dÄ sa dock inom kort.

1 gillning

Varför vill IS attackera Ryssland, trodde de var vÀst de ville förstöra. :thinking:

Ryssarna Àr ju inblandade i en del i Afghanistan etc, inte sÄ populÀrt hos IS.

1 gillning

Ryssland menar nu att gÀrningsmÀnnen försökte fly till Ukraina. SÄ lÀgligt. KÀnns mÀrkligt att detta fÄr sÄ stor uppmÀrksamhet i media med tanke pÄ att detta trots allt stÄr sig slÀtt mot den omfattande terror Ryssland utsÀtter civila för i Ukraina.

Det enda man med sÀkerhet vet Àr att Ryssland Àr opÄlitigt och att man vÀrderar mÀnskliga liv mycket lÄgt. Kan mycket vÀl vara regimen som ligger bakom för skapa en offerkofta, medvind för rysk propaganda och legitimera ytterligare mobilisering till kriget i Ukraina.

2 gillningar

Det Àr ju Rysslands still att ta en liten sanning som att gÀrningsmannen försökte fly och sen hitta pÄ resten som att de var pÄvÀg till Ukraina.

Man fÄr se om Frankrike sÀtter in trupper i Ukraina i en eller annan form:

Ryssland har börjat terrorbomba Kiev med hypersonisk missiler som inte gÄr att skjuta ner. Hoppas vÀst ger Ukraina samma vapen sÄ de kan ge igen.

Ukraina hÄller linjerna hyfsat, men de behöver mer ammunition:

SÄnt hÀr gillar jag inte rent allmÀnt och nÀr vi pratar om krig i Europa Àr det Ànnu vÀrre. Halsstarriga och korttÀnkta politiker som likt vÀrsta sortens toxiskt manliga ungdomar försöker brösta upp sig och sedan fÄr backa omedelbart. Sjukt irriterande.

Macron skulle inte ha pratat sÄ mycket. Men bortsett frÄn det börjar marken i Ukraina torka upp sÄ det verkar bli mer rörelser i frontlinjen. Ett stort problem för Ukraina Àr de ryska glidbomberna. VÀldigt svÄrt att stoppa dem:

Den stora frÄgan Àr, hur fan ska vi förhÄlla oss till Putins Ryssland?

Det ser inte sÀrskilt ljust ut för Ukraina just nu. Ska vi stÄ still och se pÄ Ryssen förstöra landet, och vad hÀnder nÀsta gÄng de vill utöka tsardömet 2.0?

Det finns vÀl inte sÄ mycket varken du eller jag kan göra Ät det eller har du nÄgra förslag?

Nu syftar jag inte pÄ du och jag, utan pÄ den kollektiva vÀstvÀrlden.

ISW skriver att Ryssland förbereder krig mot Nato och om de tar Ukraina hoppas Ryssland pÄ att anvÀnda de resurser till krig mot Nato.

Russia is currently preparing for the possibility of a conventional war with NATO, and the Kremlin will likely view anything short of Ukrainian capitulation as an existential threat to Russia's ability to fight such a war.