Invasionen av Ukraina đŸ‡ș🇩

Hur det Àn gÄr fÄr man hoppas det inte eskalerar till ett kÀrnvapenkrig:

En tydlig markering och eskalering nu nÀr USA sÀnder Stryker + Bradley och Sverige skickar Stridsfordon 90 + Archer. Trycket pÄ Tyskland att skicka Leopard 2 ökar

De har vÀl gÄtt ut med att de skickar om USA skickar Abrams?

Bra marknasföring av utrustning som aldrig har testats i krig.

90 och Archer dÄ antar jag
Edit CV90 har tydligen anvÀnts i strid

Troligen Àr det sÄ

jassÄ?. var dÄ?

Kanske inte formelt i krig, men i utlands uppdrag i Afghanistan och Liberia enligt Stridsfordon 90 – Wikipedia i kollumen till höger :

//Daniel

aashh men det var BAE varianten?
den Àr vÀl annorlunda frÄn svenska?

Nu Ă€r jag bara lite lossas MÖP:ig men , grunden Ă€r ju HĂ€gglinds CV 90 / Strf 90 osovidarer som finns i otal olika konfigurationer och modeller , tror dom hade ett klokt gnaka modulĂ€rt tĂ€nk redan dĂ„.

Om jag fatta diskutione rÀtt sÄ Àr det dom vangnar "C" som har mer skydd luft konditionering dock en soldatplats mindre som ska till ukraina , men som sagt sitter lÄngt i frÄn info klla pÄ denna , uta bra mina sammla internet rykten.

//Daniel

Problemet Àr att Ukraina fÄr sÄ mÄnga varianter frÄn olika lÀnder. Jag tror det blir rÀtt komplicerat att lÀra sig allt. Sen med reparationer och reservdelar, det blir en stor utmaning.

Helt riktigt variation kostar .

Danmark skickar typ allt sitt artilleri till Ukraina.

Hur sjutton skickar man över 50 stridsfordon till Ukraina??

Det e ju ganska och stora fordon som tar plats.
Tar man bĂ„tvĂ€gen kan ju Ryssland sĂ€nka fraktfartyget med en torped och skylla pÄ  vad som helst.
Och med en tjockskallig Erdogan som vÀgrar att slÀppa in oss i Nato Àr det ju ganska safe för Ryssland att attackera vÄra fartyg.

BÄt till Polen , sedan tÄg till GrÀnsen eller evuentullt in i Ukraina. Men det gÄr ju att lasta vÄr del i HAW som har 3 st Boing C-17 Och dom ska man kunna knö in 3 st CV90 i varje (eller varje fall utrycker Wikipead att dom kan ta 3 St panaserskytte fordon ) MEn dÄ skulle det bli ÀndÄ 6 *3 flyg resor , Billiare med bÄt och tÄg tror jag :slight_smile:

//Daniel

1 gillning

https://www.instagram.com/p/CnmxRXZr3IX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Och skÀrmdump för de som inte vill logga in.

Är det en kalkon ? (DĂ„ har ju dom riktig humor)

//Daniel

Gött att Edward Blom kommenterat

3 gillningar

Haha eller hur! :joy:

2 gillningar