Invasionen av Ukraina đŸ‡ș🇩

Det var vÀl inte ens en kollision, ryska planet dumpade brÀnsle pÄ drönaren.

2 gillningar

Film frÄn hÀndelsen:

2 gillningar

Helt galet!!

3 gillningar

Jag som inte kan nÄgonting om detta.

Tar inte piloten en enorm risk för sitt eget liv med denna manöver?

1 gillning

Jo. Men det hade för deras del rÀckt att flyga riktigt riktigt nÀra och lÄta tryckvÄgen göra resten. SÄ jag Àr nÀstan tveksam pÄ att de faktiskt rörd propellern.... För den lÀr ha sabbat SU27an ganska bra

4 gillningar

CNN har visat filmen som slÀpptes och ett kort ögonblick ser man att propeller bladet Àr skadat

Är det bara jag som har svĂ„rt att förstĂ„ turbulensen kring Wagnergruppen och dess ledare, Jevgenij Prigosjin?

Om man anvÀnder Ockhams rakkniv sÄ Àr det sÄ enkelt som att Jevgenij Prigosjin har försökt att spela ett för högt spel och satt med för dÄlig hand.

Samtidigt tyder det pÄ en otroligt dÄlig fingertoppskÀnsla. Eller att en viss Putin lovat vissa saker och nu Àr för svag för att leverera det.

2 gillningar

Jag tror att Putin tyckte det var bra att ha Wagner dÄ de kunde göra krigsbrott som den reguljÀra armen inte kunde göra i sÀg tex Syrien. Wagner var ju Àven lÀmplig att göra av med fÄngar som kanonmat. SÄ frÄgan Àr om Putin anser att de gjort sitt nu. Senaste Radiokorrespondenterna Ryssland tar upp frÄgan pÄ ett bra sÀtt tycker jag

2 gillningar

SÄg det sedan.... Skulle gÀrna vilja se skadan pÄ SU27an ocksÄ.

TryckvÄgor kan skapa sÄdant ocksÄ men dÄ borde det varit pÄ samtliga propellrar...

1 gillning

Filmen The Terminal blev verklighet.

1 gillning
4 gillningar

Xi Jinping kommer till Moskva snart. Blir intressant att se vad det blir av besöket. FrÄgan Àr om de öppet vÄgar sÀlja vapen till Ryssland?

Senaste GrÀns mycket intressant
Edit byter ut lÀnken

FÄ saker som jag tycker Àr sÄ obehagliga som detta. Jag tror iofs att det Àr vissa möjligheter att det blir Kina som trixar fram en form av fred nÀr det Àr dags för det. Och det fÄr man ju vara beredd att betala ett ganska högt pris för. Men det gör att det kÀnns som steg ett mot en riktigt kall tid. Kanske starten pÄ ett stort krig i stilla havet?

Titta. pÄ den process som nu pÄgÄr i mellanöstern dÀr Iran och Saudi under Kinesisk ledning börjat tala med varandra. PÄ ytan riktigt bra och nÀstan omöjligt att vara emot. Men Kina tar sakta över allt mer. Och de gör det sÄ smart och lÄngsiktigt. Putin och Ryssland Àr verkligen korfotboll jÀmfört med Kina. TyvÀrr verkar demokratier fÄ allt svÄrare jÀmfört med diktaturer att hantera komplexa frÄgor.

1 gillning

Sitter just och lyssnar faktiskt. Tog en paus och hoppade in hÀr..:smiley:

1 gillning

Man undrar om Kina vÄgar gÄ in i Taiwan? De Àr ÀndÄ rÀtt utsatta om det skulle bli sanktioner mot dem:

Putin Àr nu ute pÄ en slags PR turné:

Vi fÄr se om det stÀmmer att Ukraina snart gÄr pÄ motoffensiv i östra Bakhmut

2 gillningar

Den hĂ€r frĂ„gan Ă€r intressant ur flera aspekter. Först. Å ena sidan ska Ryssland skita i vilken ammunition Ukraina anvĂ€nder men Ă„ andra sidan kan man fundera pĂ„ om ammunition med en kĂ€rna av utarmat uran verkligen Ă€r nödvĂ€ndig.

Sedan. Jag blir lite trött pÄ att media vÀljer att lyfta fram ryssarnas kritik. Det Àr ju att spela ryssarna i hÀnderna. HÀr har de som vanligt fel men spottar och frÀser samt hotar vÀstvÀrlden med eskalering. Det enda sÀtt ryssarna kan fÄ effekt av sitt spottande och frÀsande Àr ju om media berÀttar om det. Sedan fattar jag sÄklart att det Àr oförenligt med en fri media att inte rapportera detta. Men trött blir jag i alla fall.

2 gillningar

Ryssarna kan tydligen inte leverera enligt avtal till Indien lÀngre. Undra om det kan vara sÄ att sanktionerna biter eller att de helt enkelt inte har rÄd att undvara nÄgot.

2 gillningar