Invasionen av Ukraina đŸ‡ș🇩 (2022)

Fina nyheter frÄn brittisk underrÀttelsetjÀnst

LĂ€nk till tweet:

6 gillningar

Blir mer och mer ljusblÄtt


5 gillningar

Jag Àr sÄ sjukttrött pÄ detta krig! PÄ alla krig! Jag har aldrig förstÄtt mening med krig! :confused:

3 gillningar

Prat om mobilisering i Ryssland. Men inte frÄn Putin sjÀlv. FrÄn folk som Àr lite pÄ distans som testballonger för att se hur folk reagerar:
(908) Is talk of mobilisation in Russia real? - YouTube

Xi Jinping och Putin möttes nyligen i ett toppmöte. Men det blev nog en besvikelse för Putins del. Ingen support med teknik, vapen eller nÄgot sÄnt:

3 gillningar

Det man upptÀcker nu i Ukrainas stÀder som varit ockuperade Àr skrÀmmande och visar pÄ metodiska grymheter av Ryssland. Man kan inte annat Àn bli ledsen och bestört över att sÄdant fÄr förekomma i vÄr tid. Som tur Àr har Ukraina momentum och förhoppningsvis har kriget redan vÀnt. HÀr en intressant intervju

5 gillningar

En analys av general Ben Hodges. Han Àr fundersam med hur slarviga ryssarna Àr med sin utrustning:

2 gillningar

Nu ska de snart rösta i Luhansk.

Putin har skjutit upp sitt tal. Blir det en mobilisering och upptrappning av kriget nu?

Det blev mobilisering och kÀrnvapenhot frÄn en pressad Putin.

2 gillningar

SÄ Ànnu mer dÄligt utbildade soldater med kass materiel och dÄlig logistik till köttkvarnen i Ukraina.

Blir bra detta
 För Ukraina alltsĂ„.

min tanke exakt
men om men fÄr 300k soldater vid en kraftanstrÀngning... bara titta hur de gjorde vid stalingrad.
att jÀmföra ett krig 1942-43 mot nu Àr inte riktigt rÀtt... men det jag menar Àr att man kan göra mycket skada med den mÀngden folk Àven om de Àr outbildade

mannskap och kÀrnvapen Àr det Ànda ryssarna har just nu.

1 gillning

Tycker inte nÄgra flygplatser ska ta emot plan frÄn och till Ryssland lÀngre. Det dÀr landet behöver börja koka innefrÄn av att frustrerade ryssar inser att Putin stÀller till deras liv vÀldigt mycket med detta meningslösa krig.

4 gillningar

Det har ju diskuterats en del inom EU om detta men det verkar som det inte finns stöd rent lagligt att förbjuda dom att resa in.

Du som har lite koll pÄ stridsflyg. Hur förklaras Rysslands nÀstan totalt frÄnvarande stridsflyg? De borde ju kunna dominerar betydligt mer dÀr? Finns det inga piloter eller Àr det en materiel-frÄga dÀr ocksÄ?

Gammalt skrot.

MisstÀnker att mÄnga av dessa Àr personer som riskerar att mobiliseras som soldater. Skall inte dessa mÀnniskor ha en chans att lÀmna galenskapen?

Inte om de har varit pro-putin vilket mÄnga Àr men nu bara vill slippa kriga.

Fair enough :man_shrugging:t2: