Intresset för begagnade mobiler fortsätter öka

Från sajten:
image

Swappie tillsammans med Novus har gjort en undersökning där de frågat om folk kan tänka sig att köpa en renoverad begagnad telefon – många kan tänka sig det.

Intresset för att köpa begagnat fortsätter öka och Swappie dubblerade sin försäljning under förra året. 80 000 begagnade telefoner såldes i Sverige från företaget och i undersökningen visar det sig att två tredjedelar av de tillfrågade kan tänka sig att köpa en begagnad telefon om den är renoverad. 36 procent säger bestämt nej och den vanligaste förklaringen till det är att de är rädda för att tekniken skall strula.

De mest sålda telefonerna är från Apple och där består 60% av kunderna av kvinnor, medans Androidanvändare till stor del består av män.

Undersökningen visar på att hälften av de tillfrågade föredrar att köpa ny mobil med abonnemang och då helst i fysisk butik. De som ändå vill köpa begagnat så är den övervägande anledningen priset men också att det är mer skonsamt för miljön.

Testet utfördes mellan 24 maj – 4 juni 2021, 1 527 deltog från målgruppen 18-79 år. Av Swappie och Novus.

Via: Swappie.

Är det här smygreklam för Swappie?

Det är det inte, men testet är gjort av Swappie som framgår och det kan såklart upplevas så! Men det är bara för att redovisa resultatet av en undersökning som vi följt tidigare.

Hela teknikveckan är ju fylld med smygreklam :wink:

Hehe, ja vi får uppdrag av PR-byråer som representerar företaget nyheten handlar om. Så deras och delvis vårt arbete är att sprida nyheten. Tar vi bort källan blir det väldigt konstigt och kan absolut ses som att man gör smygreklam.

Absolut det fattar jag.
Alla nyheter är ju inte reklam på sidan då ni inte får betalt för att visa de.
Men för oss läsare så är det ju till viss del reklam även om de är i form av artiklar. Juridisk skillnad men ibland inte så stor skillnad för läsaren.
Samma med massvis av andra sidor.

Jag gör reklam för Ekström’s och inte fan får jag något för det. :joy::joy:

6 gillningar

Uppdrag får vi inte men väl uppslag!

Betalt med en kanelbulle till Tjällmo.

Du får göra en Percy Nilegård!

Går de över till kardemummabullar så kan jag lätt skriva något för en påse. :wink:

Utslag?

Dennispaketet?