Installera vattennivåsensor

Hej,

Jag ska installera en vattennivåsensor i min husvagn. Först tänkte jag fast el installation men kom sen på tanken att ett batteri lär fungera(?).

Samt nått liknande batteri som detta.

https://www.clasohlson.com/se/MC-batteri-12-V/p/36-5462

Någon med erfarenhet som vågar svara?

Mvh

Borde det inte gå att koppla på samma sockerbit som vattenpumpen går via ? 12 v :sweat_smile:

Garanterat men vågar nog inte det.

Lite nervöst är det ju. Installerade själv en 12v fläkt till kylen. Men det funka. Den drar ju inte så mkt. Vilket detta inte heller verkar göra. Har nästan för mig att min nivåsensor sitter i samma sockerbit som själva pumpen, sen ligger ju det andra i Standard-panelen.
Har nu beställt en led strips som ska installeras på befintlig slinga. Får hoppas att det funkar.
Vad har du för vagn ?

Tack för svar. En Wilk S3 500 2007. Försöker få den lite smart. Hittills kan jag bara kolla temperaturen på distans. :slight_smile:

Vad har du själv? :slight_smile:

Nice!
Har själv en Hobby 650 KFU 2012. :slight_smile:
Hittar du en sockerbit på den vita från pumpen, så kolla att det är konstant 12v där. Är det det så skulle jag tro att det går alldeles utmärkt o snylta ström därifrån.
Går nog som sagt att koppla in sig varsomhelt, då det inte är ngt större kräm på sensorn eller panelen, bara man vet att det är konstant 12 där du kopplar. :slight_smile:
Som sagt, gäller o våga. Kapade upp för en ny taklucka i kidsens barnkammare, det va lite nervigt, men blev skitbra. Och verkar tätt än så länge :sweat_smile:

1 gillning

Blir nog att prova. Har en on/off knapp som sätter igång och stänger av pumpen. Borde kunna gå snylta på samma sladdar. :slight_smile:

1 gillning