Instagram rullar ut Dark Mode till alla

Från sajten:
Instagram rullar ut Dark Mode till alla | Teknikveckan


image

Vi har tidigare skrivit om att Instagram planerade att även de planerar att gå över till den mörka sidan. Borta är allt vitt vitt vitt. Men tro inte att du ska kunna hoppa fram och tillbaka mellan den ljusa och mörka inställningen. Det nattsvarta utseendet ändrar sig beroende på inställningen på iOS-enheten du använder. Är iOS-enheten inställd på Dark Mode så kommer Instagram automatiskt följa detta och presentera bilderna mot en mörk bakgrund. Är däremot enheten inställd på Light Mode så kommer du få det klassiska vita UI i Instagram appen.

det här skiljer sig från exempelvis Skype eller Messenger där det står användaren fritt att slå av och på Dark Mode.instagram dark mode

Tråkigt för alla de som gillar att ha sina enheter med dark mode men ändå få avnjuta bilder mot vit bakgrund. Kanske att Instagram låter oss ändra det hela via en inställning framöver.

 

 

1 gillning

Man kan ju använda genvägen i kontrollcenter till dark mode i iOS och slå av/på när man hoppar in i Instagram :smiley:

2 gillningar

Ja faktiskt !! Men lite drygt , men de smidigt av/på o göra de där

Gött! Det är ju precis så man vill ha det, hela systemet. Inte att olika appar har olika. Undrar när det kommer till signal mm

Kör android, känns mycket snällare för ögonen så är nöjd här😁

Har lämnat iväg min android så jag kunde inte testa på 10 om det går att ställa in Input i Instagram eller om den också går efter OSets inställningar

Köpt mig en pixel så vet ej,kör ju givetvis darktheme på os nivå. Temat är mörkt på insta iaf,har inte kikat inställningar i appen.

1 gillning

Instagram i dark mode är verkligen en hemsk upplevelse. Fruktansvärt att jag inte kan stänga av det.

2 gillningar

Nej , de fantastiskt nu ju !! Ja e kär !! Hoppas fb bli exakt samma !!

1 gillning

Hade dom gråat till det lite hade det sett mycket bättre ut. Nu ser det bara billigt ut.

Vad är fel?jag ser inte problemet alls. Smaksak iofs

För mig är det perfekt,pitch black ska det var.

1 gillning

Jag föredrar dark mode när det mer åt mörkt grått. Typ så här.

2 gillningar

För mig som lekt mycket med substratum themes mycket under åren är kolsvart att föredra,det är ju nu när på senare tid när iOS kör med oled som det börjar bre ut sig, tack vare oled tekniken givetvis.å där “skiner” kolsvart före gråisch. Men som sagt.en smaksak.

De aldrig perfekt :joy:- hade de vart grått då hade vi tyckt svart … :relaxed:

Inte jag!:sunglasses:

1 gillning

Exakt så!

Jag tycker det är för rörigt då de inte har någon avgränsning mellan inläggen och kommentarer, jag hade gärna sett en något gråare nyans. På vissa ställen passar "oled-svart” perfekt men insta var inte ett sådant ställe.

1 gillning

Det är svagt svagt grått i toppen och längst ner. (iOS)

De kommer nog … el nä , de funkar ju hur bra som helst i messenger :relaxed: