Instagram går från enbart vertikala videos

Från sajten:
https://teknikveckan.com/instagram/instagrams-gar-fran-enbart-vertikala-videos/


image

När Instagram lanserade sin tjänst IGTV så var det med pompa & ståt och det var vertikala videos som gällde. Nu, ungefär ett år senare, har Instagram tänkt om och nu går det alldeles utmärkt att ladda upp videos som är filmade i horisontellt läge.

Today marks yet another change for IGTV – and it once again comes from listening to our creators and viewers. We’ve heard from creators who want to upload landscape videos for IGTV. Similarly, we’ve heard from viewers who come across landscape videos in IGTV but want to watch them in a more natural way.

“We realize this is an evolution from where IGTV started — we believe it’s the right change for viewers and creators,” the company says in a blog post. “In many ways, opening IGTV to more than just vertical videos is similar to when we opened Instagram to more than just square photos in 2015. It enabled creativity to flourish and engagement to rise — and we believe the same will happen again with IGTV.”

För oss på teknikveckan betyder landskapsläge på Instagram att vi kan posta samma videos på Instagram som vi gör på YouTube utan att behöva filma dubbelt eller klippa bort något från filmerna. Följ oss om du vill på Instagram för att se våra mer tokiga upptåg

IGTV har haft en tuff start där kreatörer har varit tvungna att filma dubbelt om de även är aktiva på andra plattformer. IGTV integrerades lite mer med resten av Instagram tidigare i år då det gick att posta IGTV i flödet också. Men än finns det inget sätt för kreatörer att få någon inkomst för sina videos motsvarande hur det ser ut på YouTube.

Via: The Verge

Källa: Instagram

1 gillning

Guld ju !!

1 gillning

Känns inte som IGTV har haft någon större framgång. :thinking:

1 gillning

Jag tänkte dela med mig av en film jag filmat i horisontalläge men sambon blev stött

Sådan besvikelse att detta bara gällde flugan IGTV.

Nä, men det är helt tokigt att tro att alla ska filma helt nytt som inte kan användas någon annanstans och sen inte kunna få/ta betalt för det
Ibland undrar jag hur Facebook tänker. Det är samma i våra facebookgrupper. Vi kan inte på något sätt göra reklam i dessa utan det är bara facebook själva som gör.

1 gillning

Från sajten:
image

Instagram har börjat rulla ut möjligheten att schemalägga inlägg på plattformen.

Proffsanvändare kommer nu kunna schemalägga inlägg i upp till 75 dagar i förväg. Det gälle både inlägg och Reels (korta videor). Det här gör att användare inte behöver stiga upp i ottan för att få de första gillatryckningar från de vanliga knegarna när de är som mest frikostiga med antalet gillatryck.

Via: Omni

Källa: Social Today

1 gillning

skit bra !!! :heart_eyes:

Kommer du schemalägga dina fredagsbilder resten av året nu?

nja inte dom kanske men blackcat boards bilderna så man inte glömmer bort dom :relaxed::face_with_peeking_eye:

1 gillning