Inloggningsproblem på Amazon Prime Video

Hej Dan här med en fråga. Jag testade att se på Prime video förra helgen. Efter lite strul lyckades jag till slut fixa ett konto och kunde streama filmer via min ena Apple Tv. Trodde naturligtvis att det bara var att logga i på appen i min andra AppleTv (typ som man gör med Netflix och andra man har ett konto med) i men det funkade inte. Provade då på I-paden men funkar inte där heller. Kom till slut i kontakt med deras support men det var till att chatta fram o tillbaka på engelska (inte helt lätt) och sedan bröts chatten efter att vi testat en rad olika lösningar.Fick sedan ett mail där dom skriver att dom tror att mina “devices” redan är kopplade till något annat konto? Vad gör man? Finns det någon support på svenska? Båda Apple Tv puckarna är 4:e generationen och märkligt nog så kunde jag logga in på min tredje puck som är mycket äldre??? Hoppas någon vet vad man kan göra/Dan.

Vad händer när du försöker logga in då?

Godmorgon Peter, nu i morse gick jag in på min Apple TV där Prime Video ej funkade. Jag kunde nu gå in på sidan inställningar och ”Avregistrera din enhet” och det hade inte lyckats tidigare. När detta var gjort kunde jag gå in på fliken ”Logga in” och gjorde så med en kod som skulle verifieras vilket jag då gjorde och blev ombedd att jag skulle avsluta inställningen på datorn innan allt skulle bli klart. Då vill dom att jag skall uppge betalningssätt och ange kortnummer mm. När jag tittar på ”Hantera prenumerationer” säger den att jag kommer att bli debiterad 29:- efter gratisperioden. Man vill ju inte ha dubbel debitering eller hur funkar det?

Ah, ja den Appen är lite meckig, det finns ett annat inloggningsalternativ, jag skall kolla hemma och fixa instruktioner!

Tack, vi hörs!

Hej igen, Dan här, lyckades till slut. Provade att logga in på Amazon med min gamla mail adress och se där, hade tydligen ett gammalt konto där som ställde till det, så jag ändrade det och fixade nytt lösenord. Vips så nu funkar allt på mina olika enheter. Skönt när man hittar orsaken! Tack/Dan. Vi hörs!

1 gillning

Vad bra, nice!