"Inget svar" på hue-prylar i homekit

Det funkade ju fint fram till senaste uppdateringen. Orkar inte ge mig på att skapa upp ett nytt

Övervägar att uppdatera till nya arkitekturen i homekit för att se om det hjälper. Lär gå fortare än att skapa ett nytt hem

Uppdaterade sambons iPad till 16.2 nu (tidigare 15.X).
Då hoppade hue-grejerna igång, bara sammanträffande?
Får avvakta och se.

Var den inställd på att vara Homekit hub tidigare? Är ju något som inte går längre i iPadOS 16 så det kanske spelade in?

Nix, den har aldrig varit hub

Vad är det för ny arkitektur? Har jag missat något?

Om man går in under inställningar och sedan uppdateringar finns detta.


Ok tackar! Det hade jag missat. Men nu är det uppdaterat! Vem minns en fegis! :smile:

3 gillningar

Nu inget svar igen.
Uppdaterar till nya arkitekturen strax

Med tanke på ”strax” och att det nu har gått 8+ timmar så antar jag att det gick…bra?

peppar, peppar men verkar funka med nya arkitekturen. Allt är så otroligt mycket rappare. Men vågar inte ropa hej än, funkade 8-10 timmar igår

2 gillningar

Funkar nu på morgonen med…

2 gillningar

1 gillning

Mina automatiseringar fungerar nu :slight_smile:

Toppen, uppgraderingen löste problemet?

Jag fick lite bekymmer när hue synkar mot homekit, lampor som flyttades till andra rum etc.

Jag har gjort massa grejer men sedan jag gjorde uppgraderingen av arkitekturen har det funkat en dag iaf

1 gillning

Fortsatt fungerande, känner mig smått hoppfull :slight_smile:

1 gillning

Har ett fungerande HomeKit hem just nu… riskfritt att uppdatera till nya arkitekturen???

Jag uppdaterade för mitt hem havererat med senaste hue-uppdateringen :sweat_smile:

åh man kanske skulle kolla hue-bryggan och Ikea med :joy:

Vill dock ej sabba allt nu innan jul :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: